کد خبر: ۶۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 15 February 2016
بورس تهران بعد از آغاز روند صعودی خود در روز گذشته، امروز به ادامه این مسیر اصرار کرد و با تقویت انگیزه خریداران برای خرید سهم مواجه شد.
بورس تهران بعد از آغاز روند صعودی خود در روز گذشته، امروز به ادامه این مسیر اصرار کرد و با تقویت انگیزه خریداران برای خرید سهم مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بورس تهران بعد از دو روز اصلاح قیمت سهام، از روز گذشته روند صعودی خود را مجددا آغاز کرد و امروز نیز به این مسیر ادامه داد تا جایی که افزایش داد و ستد در بورس تهران موجب شد تا شاخص کل بورس رشد 668 واحدی را تجربه کرده و مجددا به کانال 77 هزار واحد برگردد.

به این ترتیب حاکم شدن جو مثبت در بازار سرمایه که تحت تاثیر حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و همچنین قوت گرفتن کاهش نرخ سود سپرده بانکی رخ داد موجب شد تا اکثر شرکتهای بورسی به خصوص شرکتهای بانکی و خودرویی در صدر توجه اهالی تالار شیشه ای قرار بگیرند.

این اتفاق موجب شد تا در بازار سومین روز هفته شرکتهای کشتیرانی، بانک صادرات، بانک ملت، فولاد مبارکه، ایران خودرو، چادرملو، بانک تجارت، بانک پاسارگاد و سایپا به همراه بانک پارسیان و مخابرات بیشترین تاثیر را در رشد شاخص و رسیدن این متغیر به کانال 77 هزار و 377 واحد شدند.امروز همچنین شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و گل گهر با افت خود مانع از حرکت بیشتر شاخص در مدار مثبت شدند.

در معاملات امروز توجه سهامداران به گروه لیدر بازار یعنی گروه خودرویی ادامه پیدا کرد و این استقبال موجب تشکیل صف های خرید طولانی مقابل شرکتهای مطرح این گروه شد به طوری که شرکتهای سایپا، سرمایه گذاری سایپا، ایران خودرو، سایپا آذین و زامیاد بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که شرکتهای فولاد خراسان، کشتیرانی و صنایع شیمیایی ایران از شرکت‌هایی بودند که از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

در معاملات امروز تالار حافظ، افزایش داد و ستد سهم و همیچنین تقویت انگیزه سهامداران برای خرید سهم موجب پر حجم شدن ارزش و حجم معاملات شد به گونه‌ای که امروز بیش از 200 میلیون سهم به ارزش 485 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 331 هزار میلیارد تومان رشد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: