کد خبر: ۶۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - 15 February 2016
آقاي يرلان بايدالت مشاور عالي وزير سرمايه­ گذاري و توسعه قزاقستان و هيات اقتصادي كشور قزاقستان متشكل از مديران عالي وزارت سرمايه­ گذاري و توسعه و بانك زمان اين كشور با آقاي دكتر عيوضلو عضو هيات مديره بانك ديدار كردند.
یک مقام اقتصادی قزاقستان می گوید : نظام اقتصادی در قزاقستان نیازمند توسعه نظام بانکداری اسلامی است و استفاده از تجربیات بانک توسعه صادرات ایران در این حوزه ضروری است.

 آقاي يرلان بايدالت مشاور عالي وزير سرمايه­ گذاري و توسعه قزاقستان و هيات اقتصادي كشور قزاقستان متشكل از مديران عالي وزارت سرمايه­ گذاري و توسعه و بانك زمان اين كشور با  آقاي دكتر عيوضلو عضو هيات مديره بانك ديدار كردند.

آقاي يرلان بايدالت نيز با اشاره به برگزاري اجلاس بازرگاني دو كشور در هفته آتي، توسعه همكاريهاي ميان بانك توسعه صادرات ايران و شبكه بانكي كشور قزاقستان را خواستار شد.

به گفته وي، امكان فعاليت بانكهاي بين­ المللي با ارزهاي دلار و يورو در مناطق آزاد قزاقستان وجود دارد و تاسيس شعبه و يا دفتر نمايندگي بانك توسعه صادرات ايران در اين مناطق را مثبت ارزيابي مي شود.

در اين نشست دكتر حسين عيوضلو عضو هيات مديره بانك توسعه صادرات به سوابق همكاري اين بانك در كشور قزاقستان اشاره كرد و گفت : تغيير در فضاي سياسي بين­ المللي منتج از سند برجام فرصت مهمي براي كشور محسوب مي شود و لازم است به فعال سازي مجدد ارتباطات گذشته اهتمام ورزيم.

در اين نشست مقرر شد ساز و كارهاي توسعه روابط بانكي طي تفاهم­ نامه­اي كه در حاشيه اجلاس بازرگاني دو كشور در تهران امضاء می شود، مشخص شده و در اولين اقدام ايجاد و توسعه روابط كارگزاري بانك توسعه صادرات ايران و بانك قزاقستان در دستور كار قرار گيرد.

در ادامه اين نشست خدمات متنوع بانك توسعه صادرات ايران براي فعالان تجاري دو كشور توسط روساي ادارات مديريت امور بين­ الملل آقايان بوالحسني و رضواني تشريح شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: