کد خبر: ۶۲۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 01 February 2016
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از غربالگری سه سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم در کشور خبر داد.
رییس اداره سرطان وزارت بهداشت از غربالگری سه سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم در کشور خبر داد.

به گزارش سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر علی مطلق در آستانه روز جهانی مبارزه با سرطان درباره برنامه وزارت بهداشت در خصوص جزییات غربالگری این سه سرطان گفت: برنامه تشخیص زودهنگام و غربالگری این سه بیماری در چهار شهرستان در حال پایلوت است و سه تا شش ماه دیگر در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: اداره سرطان در سه حوزه امسال اقداماتی در خصوص مبارزه با سرطان انجام می‌دهد. اقدام افزایش آگاهی مردم در قالب پویش ملی مبارزه با سرطان است که سه سال در همه دانشگاه‌ها اجرا شده و امسال هم ادامه می‌یابد.

مطلق، دومین اقدام را تبیین چارچوب سند ملی کنترل عوامل خطر سرطان اعلام کرد و گفت: این سند نهایی شده و از سازمان‌های خارج از وزارت بهداشت هم نظرخواهی انجام خواهد شد و به زودی منتشر می‌شود. در خصوص درمان سرطا‌ن‌ها هم با همکاری معاونت درمان در صدد توسعه مراکز تیپ‌های یک تا سه سرطان هستیم.

رییس اداره کنترل و مبارزه با سرطان وزارت بهداشت همچنین به طراحی و ساخت 131 مرکز برای تیپ یک بالغ برای سرطان اشاره کرد و گفت: ورود این مراکز به این عرصه موجب می‌شود بیمارانی که در سطح یک شناسایی می‌شوند، در سطح دو در این مراکز درمان شوند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، وی همچنین از مطالعات ساخت 37 مرکز سرطان تیپ 2 و 13 مرکز سرطان تیپ 3 با مشارکت بخش خصوصی خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص امضا شده است و طی سه سال آینده کمبودهای دسترسی به این مراکز مرتفع می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: