کد خبر: ۶۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۲ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - 31 January 2016
فرمانده انتظامی گلستان از کسب رتبه دوم کشور از نظر رضایتمندی مردمی از پلیس استان و برخورد جدی با زمین خواران خبر داد.
 فرمانده انتظامی گلستان از کسب رتبه دوم کشور از نظر رضایتمندی مردمی از پلیس استان و برخورد جدی با زمین خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سیدمحمود میرفیضی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: باتوجه به رشد فزاینده جمعیت و فناوری، استفاده از ابزارهای نرم افزاری و سخت افزاری و افزایش سرعت در اجرای ماموریت ها در اولویت برنامه های ناجا قرار دارد.

سردار میرفیضی به مقوله انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه برای نخستین بار انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان به طور همزمان برگزار می شود نسبت به دوره های گذشته اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی با بیان اینکه چهار رکن مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت در انتخابات بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: پلیس از مدتی پیش نسبت به تشکیل قرارگاه ویژه انتخابات اقدام کرده و تمهیدات لازم برای برقراری امنیت در سه زمان پیش، حین و بعد از انتخابات را در نظر می گیرد.

وی بیان کرد: یکی از دستاوردهای مهم نیروی انتظامی گلستان کسب رتبه دوم رضایتمندی از سوی مردم بوده و این موضوع بهترین دستمزد به مجموعه کارکنان انتظامی استان است.

کاهش تصادفات و کشته شدگان سوانح درون و برون شهری

فرمانده انتظامی گلستان در ادامه به بیان آماری از حوزه های مختلف پلیس استان پرداخت و گفت: در سال ۸۴ در مجموع ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه در گلستان بود که این آمار در سال جاری حدود سه برابر افزایش یافته و به ۵۳۰ هزار وسیله رسیده است.

سردار میرفیضی افزود: در سال ۸۴ به ازای هر ۱۰ هزار وسیله نقلیه، تعداد کشته شدگان ۱۲.۷ نفر بوده و در سال ۹۴ به ۷.۱ نفر کاهش یافته است.

وی از آمار کشته شدگان درون و برون شهری استان خبر داد و گفت: در حوزه درون شهری نزدیک به ۵۷ درصد کشته شدگان، راکبان موتور سیکلت و ۳۳ درصد عابران پیاده هستند که باید در این دو مورد اقدام بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در حوزه برون شهری نیز ۴۲ درصد کشته شدگان را موتورسواران و ۳۸ درصد را عابران پیاده تشکیل می دهند و در مجموع تصادفات نسبت به سال گذشته ۳ درصد و در مجموع فوت شدگان درون و برون شهری ۴ درصد کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی گلستان در ارتباط با کنترل فضای مجازی بیان کرد: تامین امنیت فضای مجازی یکی از خواسته های بحق مردم است و در این زمینه ۲۹ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده و ۵۹ هزار اقلام تبلیغاتی توزیع و ۱۴ نمایشگاه برگزار کرده ایم.

کاهش ۴۰ درصدی سرقت های مسلحانه

سردار سید محمود میرفیضی درباره اقدامات حوزه مواد مخدر در سال جاری گفت: تاکنون نزدیک به دو تُن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار میرفیضی افزود: همچنین تاکنون ۳۹ باند مواد مخدر متلاشی شده و در این رابطه میزان دستگیری ۳۴ درصد افزایش یافته است.

وی به حوزه پلیس ۱۱۰ اشاره و اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته امسال با مرکز پاسخگویی پلیس ۳۵۰ هزار تماس گرفته شده که از این تعداد ۲۳۶ هزار تماس منجر به عملیات و درصدی از آن مربوط به درخواست راهنمایی از پلیس بوده است.

وی تصریح کرد: سرقت مسلحانه ۴۰ درصد کاهش یافته و سرقت از طلافروشی و بانک اتفاق نیفتاده است و در حوزه سرقت موتورسیکلت ۷ درصد کاهش داشته ایم و همچنین ۸۰ درصد سرقت های مهم و ۷۱ درصد سرقت های خرد کشف شده اند.

دستگیری ۴۸ نفر در پرونده های زمین خواری

فرمانده انتظامی گلستان در ارتباط با پرونده کالای قاچاق و زمین خواری بیان کرد: ۲۸۱۱پرونده کالای قاچاق تشکیل و در مجموع ۳۱۱ دستگاه خودروی حامل قاچاق توقیف شده و ارزش اموال مکشوفه ۶۴ میلیارد ریال بوده است.

سردار میرفیضی تصریح کرد: همچنین ۴۹ فقره پرونده در ارتباط با تصرف زمین به ارزش بالغ بر ۶۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ضبط شده و در این رابطه ۴۸ نفر دستگیر شده اند.

وی در پایان به نقش مردم و رسانه ها در کاهش وقوع جرم تاکید کرد و گفت: اگر نیروی انتظامی در حوزه های کاری خود به موفقیت دست پیدا می کند حاصل زحمات مجموعه مردم، رسانه ها و دستگاه های مختلف استان که نقش خود را به خوبی ایفا می کنند، است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: