کد خبر: ۶۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - 22 January 2016
رئیس کمیسیون عمران مجلس، بر ضرورت حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه تجهیزات بیمارستانی بعد از اجرای برجام تاکید کرد.
مهدی هاشمی در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی بیمارستان سازی و تجهیزات بیمارستانی که روز جمعه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه ایران پنجمین کشوری است که از این نوع نمایشگاه ها برگزار می کند، فرصت مناسبی برای کشورهای منطقه و همجوار است تا زمینه و بستر استفاده از دستاوردهای کشورمان در حوزه بیمارستان سازی برای آنها فراهم شود.

وی همچنین بر استفاده تولیدکنندگان داخلی از آخرین تکنولوژی ها و تولیدات روز دنیا در حوزه تجهیزات بیمارستانی تاکید کرد و افزود: این قبیل نمایشگاه ها، فرصت لازم برای رقابت تولید کنندگان داخلی را فراهم می آورد.

هاشمی با اعلام اینکه ایران در زمینه تخت های بیمارستانی فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، گفت: کشور ما در زمینه بیمارستان های تخصصی مثل بیمارستان سوانح و سوختگی، نیاز دارد که تقویت شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر ضرورت بازسازی بیمارستان ها و ایمنی این اماکن تاکید کرد و افزود: ما باید توانمندی های داخلی را با استانداردهای جهانی ارزیابی کنیم.

هاشمی در ادامه به آثار مثبت تحریم ها بر توانمندی کشورمان در حوزه تولید تجهیزات بیمارستانی اشاره کرد و گفت: به برکت همین تحریم ها بوده که توانسته ایم در تولید تجهیزات بیمارستانی موفق باشیم.

وی همچنین بر حفظ و ارتقای ظرفیت تولید داخلی در حوزه تجهیزات بیمارستانی تاکید کرد و افزود: ما نباید به دنبال باز شدن دروازه واردات پس از اجرای برجام، افرادی را که در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند، رها کنیم. حتی به صرف اینکه قیمت محصولات وارداتی پایین تر از قیمت محصولات تولید داخل باشد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، وظیفه دولت، مجلس و همه دستگاه ها را حمایت از تولید کنندگان داخلی دانست و گفت: ما وظیفه داریم از آن دسته از تولید کنندگان داخلی که محصولات شان با کیفیت و استانداردهای جهانی برابری می کند، حمایت کنیم.

هاشمی به اعتبارات ساخت بیمارستان اشاره کرد و افزود: کمتر از ۱۰ درصد بودجه عمرانی برای قعالیت های درمانی اختصاص پیدا می کند که خیلی کم است.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم ۱۰ برابر بودجه عمرانی کشور است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در ساخت و تکمیل بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: نقدینگی در جامعه بالغ بر ۹۲۰ هزار میلیارد تومان است که می بایست از این ظرفیت برای اجرای پروژه های عمرانی استفاده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: