کد خبر: ۶۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۹ دی ۱۳۹۴ - 09 January 2016
ستاد دیه برای حمایت از مددجویان گام های مثبتی برداشته لیکن نکته مهم تر از آزادی زندانیان، گسترش اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد به زندان ها است.
معاون اجرایی ستاد دیه کشور گفت: ستاد دیه برای حمایت از مددجویان گام های مثبتی برداشته لیکن نکته مهم تر از آزادی زندانیان، گسترش اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود افراد به زندان ها است.

محمدعلی ساری روز شنبه در کرج افزود: با تصویب قانون جامع بیمه اجباری شخص ثالث درمجلس شورای اسلامی، انتظار می رود شاهد ورود جرایم ناشی از تصادف رانندگی به زندان نباشیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان البرز، وی بیان داشت: همچنین تصویب قوانین جدید می تواند از ورود افراد به علت مشکل مهریه، نفقه، مالی و تصادف به زندان جلوگیری کند.

ساری با اشاره به بحث محکومیت های ناشی از اجرای مهریه و اقدامات انجام شده ستاد دیه برای جلوگیری از ورود محکومان این نوع جرم که غیرعمد و غیر بزهکارانه محسوب می شود، تصریح کرد: اگر زوجه مالی از زوج سراغ داشته باشد، آن را شناسایی و به عامل قضایی معرفی نماید، این مال از زوج برداشت و به زوجه پرداخت می شود در این صورت دیگر زوج وارد زندان نمی شود.

وی آغاز این فرایند را عدم زندانی کردن محکومان مهریه در استان ها را به فال نیک گرفت و گفت: دو محور باقیمانده دیگر که بدهکاری مالی و نفقه هستند نیز اقداماتی در بحث اصلاح قوانین مدنظر ستاد دیه بوده است که در حال انجام است.

معاون اجرایی ستاد دیه کشور با اشاره به وجود بیش از چهار هزار زندانی مالی در زندان های کشور، بخش عمده این محکومان جرائم غیرعمد را ناشی از مشکلات اقتصادی و رکود حاکم بر کشور ارزیابی و افزود: امیدواریم با رفع تحریم ها و رونق فضای کسب وکار، ورودی به زندان ها از این حیث کاهش پیدا کند.

ساری، در پایان ضمن بیان اینکه در بحث چک نیز در مرکز پژوهش های مجلس، مطالعات مشترکی با کمک کارشناسی ستاد دیه کشور در حال انجام است، اظهار داشت: اگر در صدور دسته چک هایی که توسط بانک ها، عرضه می شود، یک نظم و ترتیب خاصی رعایت گردد که دیگر شاهد صدور برگ چک های بلامحل متعدد و پشت سرهم نباشیم، این ساماندهی و کنترل می تواند در کاهش ورودی زندانیان چک بسیار مؤثر واقع شود.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: