کد خبر: ۵۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۰۸ دی ۱۳۹۴ - 29 December 2015
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تراز گاز در کشور مثبت شده و هیچ گونه کمبودی حتی در روزهای سرد و پرمصرف سال وجود نخواهد داشت.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: تراز گاز در کشور مثبت شده و هیچ گونه کمبودی حتی در روزهای سرد و پرمصرف سال وجود نخواهد داشت.

مهدی یوسفی رو زسه شنبه در یازدهمین گردهمایی علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر افزود: از سال 92 اولویت بندی فازهای پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفت و شاهد افزایش سالانه 100 میلیون مترمکعب گاز به تولید روزانه در این میدان هستیم.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، وی اظهار کرد: میدان پارس جنوبی یک میدان مشترک بین ایران و قطر است و با تلاش های صورت گرفته توانسته ایم میزان برداشت ایران از این میدان را افزایش داده و سهم بیشتری را نصیب کشور کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید گاز کشور در پارس جنوبی حدود 200 میلیون مترمکعب افزایش یافته است، ادامه داد: میزان تولید گاز از کمتر از 300 میلیون مترمکعب به حدود 500 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته 20 میلیون تن معادل 21 میلیارد دلار از گمرک منطقه ویژه پارس صادرات صورت گرفت که حدود 40 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را شامل می شود.

وی اضافه کرد: این موفقیت ها در شرایطی حاصل شده است که شدیدترین تحریم ها بر صنعت نفت سایه افکنده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: فازهای 17 و 18 نیز به تولید 80 درصد رسیده است و گاز به فاز 19 نیز وارد شده است و امیدواریم با این روند تا سال 96 پرونده توسعه فازهای پارس جنوبی بسته شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه و پیشرفت پارس جنوبی جز با همراهی و همدلی همه اقشار محقق نمی شد، ادامه داد: همکاری و همراهی اقشار مختلف مردم، علما و روحانیان، مسئولان و کارکنان منطقه یژه پارس ،این موفقیت ها را رقم زده است.

وی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) اظهارداشت: همدلی و همبستگی و وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و همه ما باید نقش خود را در این خصوص ایفا کنیم.
وی با اشاره به حضور قومیت ها و مذهب های مختلف در عسلویه این وحدت و همدلی را مهمترین عامل توسعه در پایتخت انرژی کشور برشمرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در این گردهمایی گفت: پیامبر اسلام‏، پیامبر مهربانی ها و دین مبین اسلام نماد مردم سالاری در عصر کنونی است.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری افزود: خداوند در قرآن کریم پیامبر اسلام را توصیف می کند و خطاب به او می فرمایند که تو تنها مسئول خودت نیستی و به عنوان شاهد بر جامعه اسلامی و تمام پیامبران محسوب می شوی.

وی اضافه کرد: مبشر بودن یکی از صفات پیامبر اسلام است؛ حضرت محمد (ص) برای جلب منفعت و دفع ضرر عنوان مبشر را دارد.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام به اذن خدا، دعوت کننده به سمت خداست، بیان کرد: دعوت دارای اهمیت بسیار زیادی است و انتخاب حضرت محمد (ص) اهتمام و اهمیت و جایگاه دعوت را بیان می کند.

وی با اشاره به اینکه چند ویژگی کلیدی برای پیامبر تعریف شده است، افزود: خداوند به پیامبر تاکید دارند که هیچگاه تحت تسلیم و تطمیع و سازش پذیری دشمنان قرار نگیرد و مبادا که با جبهه نفاق به خاطر این موارد سازش کند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه عالمان از نظر پیامبر اسلام (ص) به دسته تقسم می شوند، گفت: دسته اول عالمان،خود را در پرتو علم و دانش سعادتمند کرده و زندگی پرافتخاری را برای جامعه نیز فراهم می کنند و با نقش آفرینی در همه عرصه ها، منزوی نیستند و هر جا که لازم باشد به میدان می آیند؛ در موقع نیاز سکوت و در موقع دیگر افشاگری می کنند و در موقعی که لازم باشد به اعلام موضع می پردازند.

مدیرحوزه های عملیه کشور اضافه کرد: مردم هر گاه با این عالمان هستند احساس آرامش می کنند و اقدام متناسب با خواست و صلاح جامعه را انجام می دهند؛ این عالمان مطلوب نبی اکرم هستند.
وی با اشاره به اینکه همه مسئولیت هایی که متوجه عالمان شیعه است، همین مسئولیت نیز متوجه علمای اهل سنت است، ادامه داد: اگر عالمان شیعه وظیفه دارند از شریعت پاسداری کنند، علمای سنی نیز این وظیفه را برعهده دارند.
حسینی بوشهری با اشاره به خصوصیات گروه دوم عالمان دینی، گفت: بعضی از علما نیز حضور اجتماعی خوبی دارند ولی چون از علمشان خودشان بهره مند نشده اند از این اقیانوس علمی بهره ای نبرده اند، مطلوب پیامبر نیستند.

وی به خصوصیات گروه سوم عالمان دینی اشاره کرد و افزود: این گروه اهل نماز هستند و عبادت های شب و روز دارند ولی در کوچکترین مسائل اجتماعی کوتاه می آیند.
حسینی بوشهری بیان کرد: بنا بر تاکید پیامبر اکرم(ص) عالمان دینی نه در مقابل خود و نه در مقابل مسئولیت های اجتماعی نباید کوتاه بیایند.

وی با بیان اینکه پیامبر می فرمایند که عالمان دینی نباید تکبر داشته باشد، اظهارکرد: عالمان دینی باید شما را از مرز تکبر به تواضع برسانند، عالم دینی باید خیرخواه باشد و امت اسلامی را از تاریکی نجات دهد و اسلام صاف و زلال را به مردم تقدیم کند.

حسینی بوشهری ادامه داد: نقش علمای دینی در روشنگری در جامعه بسیار مهم است و در صحنه های مختلف اعلام موضع می کنند و به روشنگری در جامعه می پردازند.

یازدهمین نشست مشترک علما و روحانیون شیعه و اهل سنت استان بوشهر به میزبانی سازمان منطقه ویژه پارس با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور علما و روحانیان و مسئولان و مدیران نفتی در پارس جنوبی برگزار شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: