کد خبر: ۵۸۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۴ - 25 December 2015
ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری دیروز به پایان رسید و کار بررسی و تایید صلاحیت کاندیداهای این انتخابات از امروز آغاز می شود. داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تنها تا فردا مهلت دارند که در این انتخابات ثبت نام کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب از زمانی که صدای شروع ثبت نام ها برای انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به گوش رسیده است، افراد بسیاری برای این دو مجلس یا یکی از آن ها ثبت نام کرده اند. در این میان نکته قابل توجه و مهم این است که زنان بسیاری برای این دو مجلس در وزارت کشور و فرمانداری ها حضور یافتند و کاندیداتوری خود را اعلام کرده اند.

ثبت نام کاندیداهای مجلس خبرگان رهبری دیروز به پایان رسید و کار بررسی و تایید صلاحیت کاندیداهای این انتخابات از امروز آغاز می شود. داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تنها تا فردا مهلت دارند که در این انتخابات ثبت نام کنند.

رسیدن به روزهای پایانی ثبت نام ها از یک سو باعث می شود چهره های شاخص به جای مانده از روزهای قبل در حوزه های ثبت نامی حاضر شوند و از سوی دیگر آرایش جریان های سیاسی برای انتخابات پیش رو تا حدی معلوم شود. با این حال باید منتظر ماند که پس از بررسی صلاحیت ها، کدام چهره ها در جریان رقابت های انتخاباتی باقی خواهند ماند. به گفته مسئولان انتخابات، بررسی صلاحیت های کاندیداها یک روز پس از پایان مهلت ثبت نام ها، آغاز می شود.

«مردم اسفندماه امسال حماسه می آفرینند» هم نقل قولی از حسن روحانی رئیس جمهوری بود که ابتکار آن را بازتاب داد و در ذیل آن نوشت: رئیس جمهوری دیروز در حالی در راستای سفرهای کاروان تدبیر و امید به شهر ری در استان تهران سفر کرد که تخریب بنرهای استقبال مردمی از سوی برخی گروه های ناشناس در شب های گذشته حاشیه هایی را به وجود آورده بود.

در دو روز گذشته تصاویری در شبکه های اجتماعی و رسانه های خبری منتشر شد که نشان می داد عده ای بنرهای خیر مقدم به رئیس جمهوری که از سوی ستاد استقبال مردمی نصب شده بود را پاره کرده یا به روی آن رنگ پاشیده اند. به هر ترتیب حجت الاسلام حسن روحانی دیروز در میان استقبال اهالی شهر ری به این بخش جنوبی تهران بزرگ سفر کرد و پس از زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در اجتماع بزرگ مردم شهر ری شرکت کرد. روحانی همچنین با اشاره به ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم آثار این شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را که از ابتدای دی ماه آغاز شده است، در اوایل ماه اسفند پای صندوق آراء شاهد باشیم.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بی تردید ملت ما در اسفندماه یک بار دیگر حماسه سیاسی می آفریند، تصریح کرد: همه مسئولین به تبعیت از مقام معظم رهبری به مساله حق الناس بودن رای مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در این منطقه است که هر انتخاباتی در آن با شکوه برگزار شده است.

ابتکار همچنین در مطلبی با عنوان «تکذیب تشنج در سخنرانی موسوی لاری»، آورد: در حالی که در روزهای اخیر، برخی اخبار حکایت از تشنج در سخنرانی حجت الاسلام موسوی لاری در دانشگاه یزد داشت، وزیر کشور دولت اصلاحات و مسئولین دانشگاه در گفت وگویی این خبر را به شدت تکذیب کردند. به گفته حجت الاسلام موسوی لاری و مسئولان دانشگاه یزد، این سخنرانی در کمال آرامش انجام گرفت ولی به دلیل ضیق وقت و تعدد سوالات، امکان پاسخگویی به تعدادی از سوالات نرسید که پس از پایان جلسه، برخی سوال کننده ها به مجری در مورد مطرح نشدن سوالاتشان اعتراض کردند.

اما این اعتراض معمولی در هفته جاری تبدیل به خط خبری تشنج و مخالفت با سخنرانی آقای موسوی لاری شده است. به نظر می رسد که جریان رقیب به دنبال تشنج نمایی از محیط های دانشگاهی و میتینگ های سیاسی است. این خط همچنین رسانه های بیگانه و برخی نادانان داخلی نیز دامن می زنند. این در حالی است که دستان رسانه ها نباید در میدان بیگانه ساخته بازی کند. آرامش شرط مشارکت حداکثری و نمایش از برگشت عقلانیت به ساحت عمومی جامعه است. همچنین هوشیاری شرط لازم احساس امنیت عمومی برای جامعه است و نباید با بی توجهی، فضای عمومی، مخدوش و میدان برای پارتیزانان فراهم آید. 
«ظریف: اگر عین قانون کنگره اجرا شود به معنای نقض برجام خواهد بود» عنوان دیگر ابتکار بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: