دو شرکت لوازم خانگی در شرایط رکود بازار اقدام به افزایش ۸ تا ۱۰درصدی قیمتهای خود کردهاند.
از اوایل امسال رکود بازار افزایش بیشتری پیدا کرد و همین موضوع باعث شده تا دولت با یک بسته تحت عنوان سیاستهای تشویقی تحریک تقاضا در صدد رونق بازار باشد. اما با گذشت دو ماه از اجرایی شدن این بسته هنوز تغییری در بازار به وجود نیامده و هر روز تعدادی از واحدهای تولیدی بهدلیل مشکلات مالی اقدام به تعطیلی میکنند.
البته در این میان برخی از واحدها نیز با اعلام درخواست افزایش قیمت محصولات در صدد تأمین هزینههای تولید خود برآمدهاند، این در حالی است که در شرایط رکود افزایش قیمت به هیچ عنوان منطقی به نظر نمیرسد، بهعنوان نمونه مشاهدات خبرنگار تسنیم از بازار لوازم خانگی نشان میدهد با وجود رکود حاکم بر بازار، دو شرکت لوازم خانگی تولید داخل که با برند کرهای در بازار فعالیت میکنند اقدام به افزایش 8 تا 10درصدی قیمت محصولات خود کردهاند.
یکی از فروشندگان محصولات این شرکتها به تسنیم میگوید: با موافقت سازمان حمایت مصرفکنندگان این افزایش قیمت از سوی شرکت اعمال شده است.