کد خبر: ۵۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - 19 December 2015
در همین راستا قیمت‌های جدید که از روز ۱۴ آذر ماه سال جاری اجرایی و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملاً مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است.
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای، افزایش قیمت بلیت قطار را قانونی اعلام کرد.

 راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: برابر با ماده ۹ قانون دسترسی آزاد مصوب مجلس شورای اسلامی، قیمت بلیت قطار از سوی شرکت‌های بخش خصوصی تعیین و پس از تأیید شرکت راه‌آهن به عنوان نهاد تخصصی و مسئول توسعه حمل و نقل ریلی کشور به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش مهر در همین راستا قیمت‌های جدید که از روز ۱۴ آذر ماه سال جاری اجرایی و پیش فروش آن انجام شده است نه تنها منع قانونی ندارد بلکه کاملاً مطابق با مفاد قانون صورت گرفته است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: تایید هیات مدیره راه‌آهن در خصوص پیشنهاد شرکت‌های ریلی پس از بررسی‌های همه جانبه و کارشناسی و بعد از ۱۵ ماه همراهی شرکت‌های بخش خصوصی با دولت و عدم افزایش قیمت‌ها و حتی ارایه تخفیفات ۳۰ درصدی در ایام کم‌تردد سال، با توجه به نرخ تورم سالانه، جلوگیری از فرار سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، نوسازی ناوگان و همچنین ارتقا سطح خدمات در این حوزه صورت گرفته است.

این در حالی است که وحید منایی معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام غیرقانونی بودن افزایش نرخ بلیت قطار توسط شرکت راه‌‌آهن، اعلام کرده است: در صورت افزایش نرخ با متخلفان در چارچوب قانون تعزیرات حکومتی برخورد خواهد شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: