کد خبر: ۵۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - 10 December 2015
استاندار کرمان از کاهش حجم مراجعات به مراکز درمانی کرمان خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته بیماری آنفلوانزا در کرمان کنترل شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رزم حسینی صبح پنجشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی استان کرمان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: تعطیلی مدارس که به دستور ستاد بحران انجام شد خوشبختانه آرامش روانی بسیار خوبی را برای مردم ایجاد کرد.

وی با اشاره به اعتماد ایجاد شده برای مردم افزود: مردم به این نتیجه رسیده اند که دولت مراقب امور است و اقدامات تخصصی مورد نیاز را در مواقع ضروری انجام خواهد داد.

رزم حسینی در ادامه از کادر درمانی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان برای کنترل بیماری آنفلوآنزا تقدیر کرد و گفت: بیماری انفلوآنزا خوشبختانه در استان کرمان به خوبی کنترل شده است.

وی همچنین بیان داشت: در حال حاضر حجم مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمان خیلی کمتر شده‌است و با توجه به مراقبت های انجام شده و رعایت موارد پیشگیرانه جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

نماینده عالی دولت در استان کرمان اطلاع رسانی انجام شده در زمینه بیماری آنفلوآنزا در کرمان را خوب ارزیابی کرد و افزود: این اطلاع رسانی و به نوعی آگاهی بخشی موجبات توسعه فرهنگ عمومی نسبت به سلامت در جامعه شد.

رزم حسینی گفت: اطلاع رسانی شفاف باعث شد که مردم استان کرمان به شایعات توجه نکنند.

وی سه سفر وزیر بهداشت را به استان کرمان در دولت تدبیر و امید باعث تحرکات بسیار خوبی در حوزه سلامت دانست و گفت: در دولت یازدهم جلسات شورای سلامت به صورت مستمر برگزار و مباحث مربوط به سلامت و امنیت غذایی در کارگروه سلامت بررسی می شود که موارد خوبی از جمله اطلاع رسانی مناسب انجام شده است.
استاندار کرمان گفت: یکی از اقدامات شورای سلامت تشکیل کارگروه سرمایه گذاری در حوزه سلامت بوده است که تاکنون سه توافقنامه برای احداث بیمارستان در کرمان منعقد شده است و امیدواریم در سال آینده کارهای اجرایی آن شروع شود.

وی در ادامه به تدوین سند امنیت غذایی استان اشاره کرد و گفت: این سند در حوزه ی نان، گوشت و لبنیات تدوین شده است و در حال اجرا می باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: