کد خبر: ۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۹ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 06 December 2015
بانک مرکزی آمادگی خود را برای توزیع کارت اعتباری خرید کالا به ستاد اقتصادی دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده است و این طرح ظرف ده روز آینده اجرا خواهد شد.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛  بانک مرکزی آمادگی خود را برای توزیع کارت اعتباری خرید کالا به ستاد اقتصادی دولت و معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرده است و این طرح ظرف ده روز آینده اجرا خواهد شد.

 طرح توزیع کارت اعتباری خرید کالا یکی از پیشنهادهای وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که پس از کش و قوسهای فراوان نهایتاً در بسته تسریع خروج از رکود گنجانده شد و مسئولیت تأمین منابع مالی لازم برای آن به‌عهده شبکه بانکی قرارگرفت.

محدودیت‌های موجود در تأمین منابع لازم برای اجرای این طرح باعث شده، وزارت کار و رفاه اجتماعی مشمولان دریافت کارت را اولویت بندی کند، به این ترتیب قرار نیست در مرحله نخست که نهایتاً تا ده روز آینده آغاز می‌شود به همه متقاضیان، کارت داده شود.

این گزارش حاکی است، بانک مرکزی از ابتدا موظف شده بود، اعتباری متناسب با کالاهای جمع‌شده در انبارهای تولیدکنندگان، برای کارت اعتباری تأمین مالی انجام دهد، بنا بر این به نظر نمی‌رسد این اعتبار رقمی بیشتر از 5هزار میلیارد تومان باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: