کد خبر: ۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - 06 December 2015
دبیرکل انجمن بازرگانان لبنان در دیدار با مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات گفت: خواستار توسعه روابط تجاری میان ایران و لبنان هستیم.
دبیرکل انجمن بازرگانان لبنان در دیدار با مدیر امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات گفت: خواستار توسعه روابط تجاری میان ایران و لبنان هستیم.

 دکتر طاروق همراه با هیئتی 20 نفره از تجار لبنانی با حمیدرضا معبودی، مدیرامور بین‌الملل و کامران رضوانی رییس اداره تامین مالی مدیریت امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات ملاقات کردند.

طاروق با اشاره به این نکته که لغو تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند چندماه تا چند سال به طول انجامد گفت: سئوال اصلی ما به‌عنوان نماینده تجاری لبنان از بانک توسعه صادرات آن است که این بانک از منظر تسهیلات و اعتبارات مالی در زمان حال و بعد از تحریم‌ها چگونه می‌تواند به سرمایه گذاران و تجار لبنانی کمک کند.

در این ملاقات طاروق با اشاره به این نکته که لغو تحریم‌ها علیه ایران می‌تواند چند ماه تا چند سال به طول انجامد گفت: سئوال اصلی ما بعنوان نماینده تجاری لبنان از بانک توسعه صادرات آن است که این بانک از منظر تسهیلات و اعتبارات مالی در زمان حال و بعد از تحریم‌ها چگونه می‌تواند به سرمایه‌گذاران و تجار لبنانی کمک کند.

حمیدرضا معبودی، مدیر‌ امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات در این دیدار گفت: بانک توسعه صادرات تنها اگزیم بانک موجود در ایران است که در هر دو حوزه صادرات و واردات فعالیت می‌کند. همچنین این بانک امکانات و تسهیلات متفاوتی را در اختیار سرمایه‌گذاران خارجی قرار می‌دهد.

معبودی گفت: ایران کشوری است که کالاها و خدمات متنوعی را تولید می‌کند و ما با کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عراق، هند، کره‌جنوبی و نیز تعدادی از کشورهای همسایه مبادلات تجاری داریم و کالاهای ایرانی را به این کشورها صادر می­‌کنیم. در حال حاضر بانک توسعه صادرات با بانک‌های زیادی در کشورهای همسایه و منطقه در ارتباط است به‌عنوان مثال ما توانسته‌ایم از چین خطوط مالی دریافت کنیم و امیدواریم که پس از برجام نیز بتوانیم با بانک‌های اروپایی ارتباط برقرار کنیم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: بانک توسعه صادرات خطوط اعتباری را برای واردات کالاها و خدمات از ایران راه‌اندازی خواهد کرد که این اعتبارات برای کالاها تا یک سال و برای خدمات و پروژه‌ها حدود پنج سال اعتبار دارد.

کامران رضوانی، رییس اداره تامین مالی مدیریت امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف اصلی بانک توسعه صادرات حمایت از صادرکنندگان ایرانی است گفت: به طور خلاصه خدمات بانک توسعه صادرات در زمینه پرداخت اعتبارات و تسهیلات به صادرکنندگان و سرمایه گذاران را می‌توان در سه گروه تقسیم‌بندی کرد. اعطای تسهیلات و اعتبارات صادراتی، در این گروه بانک توسعه صادرات از تمامی ضرورت‌های مالی صادرات کالاهای ایرانی و نیز قراردادهای ایرانیان با خارجیان حمایت می‌کند. در واقع بانک امکانات متنوعی را به صادرکنندگان ایرانی ارائه می‌دهد.

رضوانی ادامه داد: گروه دوم تسهیلات شامل حمایت از خریداران کالاهای ایرانی است بدین معنا که بانک با پرداخت وام به واردکنندگان خارجی قدرت خرید آنها را افزایش داده تا کالاها و خدمات ایرانی را خریداری کنند. اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های صادراتی داخل و خارج از کشور جزو خدمات دیگری است که بانک توسعه صادرات ارائه می‌دهد. در این گروه از خدمات بانک توسعه با اعطای تسهیلات سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های صادراتی از سرمایه‌گذاران ایرانی که تمایل به فعالیت در خارج از ایران دارند، حمایت می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: