کد خبر: ۵۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - 23 November 2015
رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: دولت ایران از سرمایه گذاری های بین المللی در صنعت نفت و گاز استقبال می کند.
رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز در تهران گفت: دولت ایران از سرمایه گذاری های بین المللی در صنعت نفت و گاز استقبال می کند.

به گزارش بانکداری ایرانی حسن روحانی گفت: نهادینه سازی تبادل تجربیات و دانش فنی و اتخاذ سیاست های هماهنگ از جمله تدابیری است که برای تحقق اهداف مجمع صادرکنندگان گاز به آن نیاز داریم.

وی در اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز در تهران ادامه داد: ایران در سالهای گذشته سیاست جایگزینی گاز به جای استفاده از انرژی فسیلی را به کار گرفته است و امروز  90 درصد مردم ایران به شبکه سراسری گاز دسترسی دارند. 

رییس جمهور کشورمان ادامه داد: صادرات گاز ایران به کشورهای همجوار از طریق خط لوله افزایش می یابد. سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز بعد از توافق هسته ای بیشتر خواهد شد ودولت حمایت خود را از سرمایه گذاری های بین المللی در صنعت انرژی اعلام می دارد.

وی توسعه همکاری های مختلف از جمله اکتشاف، تولید و تجارت گاز، هماهنگی سیاست ها در افزایش سهم گاز در ترکیب انرژی مصرفی جهان و ارتقاء جایگاه مجمع کشورهای صادر کننده گاز را از دیگر اهداف این مجمع دانست.

رئیس جمهور با اشاره به آثار منفی سوخت های فسیلی در محیط زیست اظهار کرد: این مسأله جهان را با موضوع موازنه استفاده از انرژی برای رشد اقتصادی و حفظ محیط زیست مواجه کرده است. بنابراین موضوع انرژی در توسعه پایدار باید مدنظر قرار بگیرد.

رییس جمهور در پایان سخنانش در اجلاس پیوستن جمهوری آذربایجان به عنوان هفتمین عضو ناظر مجمع کشورهای صادر کننده گاز را تبریک گفت. 


کانال تلگرام رسمی خبرگزاری دانشجو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: