کد خبر: ۵۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - 20 November 2015
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تدوین بسته مشوق‌های صادراتی منطقه با اخذ نظر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: رضا مسرور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، معاونان و مدیران این سازمان، جمعی از مدیران استانی و مدیران ارشد بانکهای استان و همچنین مدیران شرکتهای صنعتی و تولیدی فعال در منطقه با هدف تشویق توسعه صادرات غیر نفتی، فراهم شدن زمینه‌ای برای گفت‌وگو رودررو و فرصتی برای تجلیل و قدردانی از فعالان عرصه تولید صادرات‌گرا برگزار شد.

وی در این مراسم ضمن ارج نهادن به تلاشهای صنعتگران و واحد‌های صنعتی منطقه که در کار صادرات اهتمام می‌ورزند و با عرضه ماحصل تلاش خود به بازارهای جهانی سهم جمهوری اسلامی ایران را در عرصه رقابت‌های اقتصادی افزایش می‌دهند، توسعه صادرات منطقه را از اولویت‌ها و برنامه‌های راهبردی سازمان متبوع خود برشمرد و با اشاره به دشواری‌های تولید و صادرات، اظهار کرد: همه ما برای افزایش تولید و صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی، موظف به حمایت از حوزه صادرات هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از موانع صادرات متاثر از تحریم و عدم اجرای صحیح قوانین و مقررات است، تصریح کرد: با رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی به این عرصه، فضا رقابتی‌تر شده و مشکلات مربوط به تامین منابع مالی پروژه‌ها و سرمایه در گردش و موانع انتقال ارز نیز از بین می‌رود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، عدم ارتباط بین رایزنان بازرگانی سفارت خانه‌ها و فعالان اقتصادی را یکی دیگر از نواقص موجود بر سر راه صادرات عنوان و تاکید کرد: روز صادرات در منطقه آزاد انزلی را می‌بایست فرصت ارزشمندی تلقی کرد که مباحث مربوط به صادرات بار دیگر مورد توجه مسؤولان و دست‌اندرکاران امر قرار گیرد.

مسرور از تدوین بسته مشوق‌های صادراتی منطقه با اخذ نظر از تولیدکنندگان و صادرکنندگان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با اجرای کامل این بسته شاهد توسعه و افزایش هر چه بیشتر صادرات در منطقه باشیم.

مسرور در خاتمه با اشاره به رشد ۳۵۰ درصدی صادرات از منطقه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ابراز امیدواری کرد با حذف موانع موجود و تعیین مشوق‌های موثر، حمایت و همدلی همه دستگاه‌ها و اصلاح قوانین، شاهد رشد هرچه بیشتر صادرات باشیم.

در پایان این مراسم از دوازده واحد تولیدی صادر کننده نمونه شامل گروه تولیدی سرزمین شاد، گروه تولیدی خزر مرینوس، گیو پلاستیک، تولیدی گلمر خزر، دامون فرآور، ایرانیان وارم گروه، غزل الکترونیک، صدرا پلاستیک شمال، آذر لیما، رادین فرآور، پامچال آسیا و مهندسین رعد نیرو با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل به عمل آمد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: