کد خبر: ۵۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - 11 November 2015
محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان که به منظور برگزاری دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو به سر می‌برد با خانم الویرا نابی اولینا، رییس کل بانک مرکزی روسیه دیدار کرد.
در این ملاقات که به منظور بررسی روابط دو کشور و رفع موانع و توسعه همکاری‌های بانکی در مسیر توسعه روابط اقتصادی – تجاری صورت گرفت، دو طرف به تبادل دیدگاه‌ها و راهکارهای مورد نظر پرداختند.

احیای روابط کارگزاری بین دو کشور به‌ویژه در شرایط رفع تحریم‌ها علیه کشورمان، تاسیس بانک مشترک ایران و روسیه، برطرف شدن موانع فعالیت کارآمد بانک‌های دو کشور و تسویه مبادلات تجاری به ارزهای ملی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که از سوی واعظی مطرح شد.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط حسنه دو کشور در زمینه‌های سیاسی، توسعه همکاری‌های بانکی را بستر توسعه مناسبات تجاری ایران و روسیه ارزیابی کرده و خواستار مساعدت بانک مرکزی روسیه در جهت تحقق این هدف شد.

رییس بانک مرکزی روسیه نیز با استقبال از توسعه همکاری‌های تهران و مسکو، آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.

او پیشنهاد عضویت ایران در بانک توسعه اوراسیا، اتصال سیستم‌های پرداخت الکترونیکی دو کشور و برقراری روابط کارگزاری بین بانک‌های ایران و روسیه را به عنوان مهم‌ترین سرفصل‌های توسعه همکاری‌ها مطرح کرد.

هم‌چنین در این ملاقات واعظی از رییس بانک مرکزی روسیه برای دیدار از ایران دعوت کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: