کد خبر: ۵۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - 07 November 2015
ثروتی افزود: هشت ماه سپرده گذاران میزان سرگردان و بلاتکلیف بودند، تجمع و اعتراض کردند، تا شاید مشکل شان رفع شود اما بانک مرکزی مسئولیت و وظیفه خود را به درستی انجام نداد.
- عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی در رابطه با رفع مشکل موسسه میزان و سپرده گذران این موسسه کارشکنی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پی انتشار خبری با عنوان فاش کردن پشت پرده هجمه برخی نمایندگان به بانک مرکزی در خصوص موسسه منحله میزان، موسی الرضا ثروتی نماینده مردم پنج شهر خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود:  در رابطه با رفع مشکل موسسه میزان چهار گروه شامل بانک صادرات، شهرداری مشهد، چند سرمایه گذار و موسسه عسگریه طی صورت جلسه ای به وزارت کشور معرفی شدند.

وی گفت: بانک صادرات از روز نخست که برای موسسه میزان مشکل ایجاد شد، اعلام آمادگی اما بانک مرکزی در این خصوص کارشکنی کرد.

ثروتی افزود: هشت ماه سپرده گذاران میزان سرگردان و بلاتکلیف بودند، تجمع و اعتراض کردند، تا شاید مشکل شان رفع شود اما بانک مرکزی مسئولیت و وظیفه خود را به درستی انجام نداد.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق ماده 95 برنامه پنجم، صندوق ضمانت سرمایه و سپرده در بانک مرکزی تشکیل شده و مسئولیت سپرده گذاران به عهده بانک مرکزی است، اما این بانک در این خصوص تخطی کرده است.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با موسسه میزان، وزیر اقتصاد استیضاح شد، تصریح کرد: طبق ماده 236 مجلس شورای اسلامی اگر 10 نفراز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تخلف یک دستگاه اجرایی را امضا کنند، با رای نمایندگان دستگاه متخلف به دستگاه قضایی معرفی می شود.

ثروتی افزود: در رابطه با موسسه میزان نیز این ماده برای بانک مرکزی اجرا شد، پس از شکایت به دادگاه نیز بانک مرکزی مدعی شد که موسسه میزان مجوز ندارد، در حالی که قبل از ریاست کنونی بانک مرکزی، این موسسه دارای مجوز و در بانک مرکزی نیز ثبت شده است.

اظهار نظر در مورد سرمایه گذاران معرفی شده به اداره کل حراست بانک مرکزی مربوط نمی شود

این نماینده مجلس گفت: بنده گروهی را برای رفع مشکل موسسه میزان به بانک مرکزی معرفی کردم، اینکه این افراد صلاحیت و توان مالی دارند یا خیر به بانک مرکزی ارتباط دارد.

ثروتی افزود: این موضوع به اداره کل حراست بانک مرکزی مرتبط نمی شود و بایستی در این خصوص رئیس بانک مرکزی و یا معاون وی وارد موضوع می شدند.

عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به دلیل تخلف حراست بانک مرکزی نیز از مدیرکل حراست این بانک شکایت کردیم که به دادگاه معرفی شده است.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه از بانک مرکزی شکایت کرده ایم، مدیرکل حراست اقدام به انجام مصاحبه کرده که این موضوع به وی ارتباطی نداشته و اکنون نیز دچار تخلف شده است.

8 ماه سرگردانی سپرده گذاران میزان به چه قیمت

ثروتی گفت: ما به دنبال رفع مشکلات مردم هستیم و معتقدیم که بانک صادرات از روز نخست برای قبول این مسئولیت اعلام آمادگی کرد اما بانک مرکزی با بی توجهی، هشت ماه سپرده گذاران این موسسه را بدون دلیل سرگردان، و پس از این همه آسیب های غیرقابل جبران مادی و معنوی، بازهم بانک صادرات را وارد عرصه کرده است، کاری که از روز اول هم امکان پذیر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنجشنبه هفته گذشته علی عبدالملکی مدیر کل حراست بانک مرکزی،در خبری مدعی شده بود که موسی الرضا ثروتی فردی را برای حل مشکل میزان معرفی کرد که مشکلات عدیده مالی داشته است.

وی گفته بود: در این میان تعداد معدودی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به ظاهر دغدغه حل مشکل مردم را داشتند، به جای همراهی و پشتیبانی بانک مرکزی، به طور مستمر با شبهه پراکنی و طرح مسائل نادرست، راه حل مساله را ناهموار و چه بسا سنگ اندازی هم کردند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: