کد خبر: ۵۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۷ - ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - 04 November 2015
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بهای جهانی طلا پس از پنج روز کاهش، روز چهارشنبه نزدیک کف قیمت یک ماهه باقی ماند و تغییر چندانی نداشت.
خبرگزاری رویترز اعلام کرد: بهای جهانی طلا پس از پنج روز کاهش، روز چهارشنبه نزدیک کف قیمت یک ماهه باقی ماند و تغییر چندانی نداشت.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، سرمایه گذاران در خصوص افزایش نرخ بهره در آمریکا طی روزهای باقیمانده تا پایان سال جاری میلادی نگرانی دارند .

براساس این گزارش ، قیمت تحویل فوری طلا در ساعت 6:41 روز چهارشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن 0.2 درصد بالا رفت و به یکهزار و 119.75 دلار در هر اونس رسید که فاصله چندانی با کف قیمت یک ماهه یکهزار و 114.10 دلار در هر اونس ندارد.

قیمت طلا از هفته گذشته که بانک مرکزی آمریکا بطور تلویحی به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر (آذر) اشاره کرد، تحت فشار قرار گرفته است.

پیشتر سرمایه گذاران پیش بینی کردند که بانک یاد شده به دلیل نگرانی از نرخ رشد اقتصادی جهان، افزایش نرخ بهره را به سال بعد موکول خواهد کرد.

بانک مرکزی آمریکا سال ها است که با هدف تقویت اقتصاد این کشور، نرخ بهره را نزدیک صفر نگه داشته و این نخستین بار طی 10 سال گذشته است که این بانک نرخ بهره را افزایش می دهد.

بازارها به تطبیق خود با احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر ادامه می دهند، اتخاذ این سیاست که بازده اوراق قرضه و ارزش دلار را افزایش می دهد، رونق بازار سهام و رکود بازار طلا را نیز در پی دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: