کد خبر: ۵۳۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۲ - ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - 03 November 2015
همايش خانوادگي عترت با حضور رئيس اداره کل حراست بانک مهر اقتصاد در استان کرمان برگزار شد.
 همايش خانوادگي عترت با حضور رئيس اداره کل حراست بانک مهر اقتصاد در استان کرمان برگزار شد.

علي احمد مرادي، رئيس اداره کل حراست، در اين مراسم با اشاره به اهميت مقوله امنيت به تبيين حوزه هاي مورد تهديد و آسيب پرداخت و گفت: در دنياي حاضر دو روش براي تهديد وجود دارد نخستين شيوه تهديد مستقيم يا جنگ سخت و دومين روش تهديد غير مستقيم يا همان اصطلاح معروف جنگ نرم است.

مرادي مهم ترين ابزار و تجهيزات دشمن در جنگ نرم را ماهواره، اينترنت، شبکه هاي اجتماعي، موبايل و برخي رسانه ها دانست و گفت: اينترنت مهمترين تهديد در فضاي مجازي است که با استفاده از تنوع سايت ها مي تواند برنامه ها و اهداف و مقاصد شوم دشمن را به مخاطبان خود انتقال دهد.

وي اظهار کرد: ترويج فرهنگ بي حيايي و بي عفتي و فروپاشي کانون خانواده، ترويج خانواده هاي بي سامان و لجام گسيخته، عادي سازي پديده شوم خيانت، ترويج فرهنگ خانوار بجاي خانواده، ايجاد بلوغ زود رس در فرزندان، اختلال در شخصيت افراد و بحران هويت، عادي سازي روابط پسر و دختر و ايجاد تعارض و تقابل بين ارزش ها از مهم ترين برنامه هاي دشمن هستند که از طريق برنامه هاي ماهواره دنبال مي شوند.


وي در پايان به برخي از راهکارهاي مقابله با تهديدات در فضاي مجازي اشاره کرد و گفت: کسب اطلاع و آگاهي در اين حوزه ها، توجيه و آموزش مناسب و بصيرت افزايي خانواده ها، مراقبت و کنترل هاي صحيح و منطقي و ارتباط با مراکز اينترنتي و رايانه اي مطمئن و مقيد و داراي مجوز قانوني از جمله راهکارهاي مقابله با تهديدات در فضاي مجازي هستند.

در ادامه علي جعفري، مدير کل امور شعب استان کرمان، طي سخناني خانواده را محور تعالي دانست و گفت: اساس و محور رشد و شکوفايي فرد در نظام ارزشمند خانواده شکل مي گيرد از اين رو توجه به ارزش هاي والاي اين عنصر مهم اجتماعي يک اصل ضروري تلقي مي شود.
وي افزود: آموزش در خانواده از نکات بسيار مهم و سودمند در جامعه است و نمي توان از نقش آموزشي و تربيتي آن غافل ماند؛ چرا که غفلت از اين مهم تبعات جبران ناپذيري را در بر خواهد داشت.

مدير کل امور شعب استان کرمان در پايان ضمن تقدير از همسران کارکنان، خاطر نشان کرد: بي شک بخش اعظمي از موفقيت هاي همکاران مرهون تلاش، صبر، متانت، همراهي و محبت هاي همسران همکاران در خانواده مي باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: