کد خبر: ۵۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 25 October 2015
در گروه خودرو، شرکت‎های فولاد، بانک‌ها گزارشات شش ماهه اخیرشان کم‌تر از حد انتظار بود و بازار به شدت نگران وضعیت این شرکت‌ها است.
در گروه خودرو، شرکت‎های فولاد، بانک‌ها گزارشات شش ماهه اخیرشان کم‌تر از حد انتظار بود و بازار به شدت نگران وضعیت این شرکت‌ها است.

 باشگاه خبرنگاران جوان، امروز بازار سرمایه در حالی به کار خود پایان داد که شاخص کل بر خلاف هفته گذشته با افت 382.21 واحدی به عدد 62.792 واحد رسید.

این در حالی است که نمادهای گسترش نفت و گاز پارسیان، پالایش نفت بندرعبارس، بانک ملت، بانک تجارت و پالایش نفت اصفهان به ترتیب بیشترین تأثیر را در سقوط شاخص داشته باشند.

بر اساس این گزارش؛ حجم معاملات در بازار سرمایه امروز 243 میلیون سهم به ارزش 504 میلیون و 35 هزار ریال بود که این حجم از معاملات در 23 هزار و 367 نوبت معاملاتی مورد داد و ستد قرار گرفت.

بازار فرابورس نیز با کاهش 1.20 واحدی به عدد 700.4 واحد رسید این در حالی بود که 60 میلیون و 160 هزار برگه اوراق بهادار به ارزش 628 میلیون و 35 هزار ریال در 90 هزار و 934 نوبت معاملاتی به فروش رفت.

همایون دارابی نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص دلیل کاهش شاخص گفت: گزارش‎‌های شش ماهه توسط 235 شرکت منتشر شد که متأسفانه شدت رکود اقتصادی در کشور و وضعیت بد اقتصادی که در کشور حاکم است موجب شد تعدیلات منفی سنگینی توسط شرکت‎ها داده شود.

وی در این خصوص گفت: در گروه خودرو، شرکت‎های فولاد، بانک‌ها گزارشات شش ماهه اخیرشان کم‌تر از حد انتظار بود و بازار به شدت نگران وضعیت این شرکت‌ها است.

دارابی افزود: امروز اکثر نهادهای مورد معامله نزدیک به 35 نهاد متوقف شده اند و ما انتظار داریم که بازگشایی این نهادها تاثیر منفی قابل ملاحظه ای را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

وی افزود: شرکتهای خودوریی زامیاد، سایپا ایران ،خودور دیزل به دلیل تعدیل منفی 20 درصد در سود خود که در گزارش شش ماهه آنها اعمال شده بود که به سود پیش بینی شده خود نخواهند رسید و در نتیجه نمادشان متوقف شد.

دارابی گفت: این وضعیت باعث نگرانی بازار و باعث ریزش قیمت ها شده است و نشانگر وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: