کد خبر: ۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - 25 October 2015
سفیر اندونزی در ایران در دیدار از منطقه آزاد انزلی و نشستی با مدیر عامل این سازمان، با اشاره به ظرفیت های بالای کشورش در صنایع دریایی و کشتی سازی خواستار همکاری های مشترک در این خصوص شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: دیان ویرنگ جوریت در این نشست اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی موقعیت راهبردی برای تجارت در دریای کاسپین دارد و با بهره مندی از این ظرفیت های مهم، در دهه آینده به کانون اصلی اقتصادی منطقه خزر تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه بر بهره مندی از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی در زمینه صادرات کالاهای کشورش به کشورهای منطقه به ویژه حاشیه خزر و همچنین آمادگی سرمایه گذاران توانمند کشور اندونزی برای حضور در این منطقه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ویژگی ها و معافیت های مناطق آزاد، کارخانه ها و صنایع تولیدی کشور ما می توانند برای صادرات کالاهای خود به کشورهای منطقه به ویژه حاشیه خزر با محوریت منطقه آزاد انزلی اقدام کنند.

سفیر اندونزی با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور ، توسعه همکاری های مشترک اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی دو کشور را از مهمترین دلایل بازدید خود از این منطقه و استان گیلان عنوان و خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند با توجه به ظرفیت های موجود، بالاترین سطح مبادلات تجاری را داشته باشند.

استقبال از سرمایه گذاران و تجار اندونزی
رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در ادامه این دیدار با اشاره به ظرفیت ها ، توانمندیها، مزیت های قانونی منطقه آزاد انزلی و اقدامات اخیر این سازمان گفت: از حضور سرمایه گذاران و تجار کشور اندونزی برای فعالیت های اقتصادی در منطقه استقبال می کنیم .

رضا مسرور با بیان این که قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین المللی مزیت بی نظیری برای انتقال کالاهای صادراتی کشور اندونزی به کشورهای cisاست خاطرنشان کرد: آمادگی جذب و مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری را داریم.
وی با اشاره به ظرفیت های صنعتی این منطقه از جمله فعالیت دو شهرک صنعتی با بیش از 120 واحد تولیدی تأکید کرد: صنایع تولیدی اندونزی و صنایع فعال منطقه می توانند در زمینه های مختلفی از جمله صنایع فناوری پیشرفته که از اولویت های این منطقه است همکاری داشته باشند.

بازدید از محدوده تجاری و گردشگری منطقه و مجتمع بندری کاسپین، واحد تولیدی نمونه صادر کننده پوشاک در شهرک صنعتی این منطقه از دیگر بخش های بازدید سفیر اندونزی و هیأت همراه از منطقه آزاد انزلی بود.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: