کد خبر: ۵۲۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - 22 October 2015
گوگل همانند خودروسازان آمریکایی تسلا و جنرال موتورز سرگرم تست خودروهای خودران در سیلیکون والی است در حالی‌که نیسان وعده داده است تا سال 2016 خودروی اتوماتیک این شرکت در بزرگراه‌های ژاپن خواهد بود.
هوندا برای به چالش کشیدن تویوتا و نیسان، اعلام کرد تا سال 2020 یک خودروی خودران وارد بازار می‌کند.

به گزارش ایسنا، این خبر در آستانه نمایشگاه خودروی توکیو و در حالی منتشر شد که غولهای خودروی ژاپن در رقابت با رقیبان خارجی در عرضه فناوری نسل جدید شتاب بیشتری به خرج می‌دهند. تویوتا موتور و نیسان موتور 2020 را که سال برگزاری بازیهای المپیک توکیو است، برای عرضه خودروهای خودران به بازار هدف گذاری کرده اند.

گوگل همانند خودروسازان آمریکایی تسلا و جنرال موتورز سرگرم تست خودروهای خودران در سیلیکون والی است در حالی‌که نیسان وعده داده است تا سال 2016 خودروی اتوماتیک این شرکت در بزرگراه‌های ژاپن خواهد بود.

تویوتا اوایل ماه جاری خودرویی را رونمایی کرد که می‌تواند هدایت خود را در بزرگراه بدست بگیرد و تا سال 2020 به بازار عرضه می‌شود. این خودرو که یک مدل تغییر یافته لکسوس جی اس است، از حسگرهای پیشرفته‌ای برای حرکت در جاده، تغییر لاین و سبقت گرفتن از خودروهای دیگر استفاده می‌کند.

خودروساز لوکس برقی تسلا هفته گذشته با نصب نرم افزار اتوپایلوت جدید در خودروهایش، اعلام کرد گام بزرگی برای عرضه خودروهای خودران برداشته است.

این سیستم به خودروها اجازه می‌دهد به صورت اتوماتیک لاینشان را تغییر دهند، سرعتشان را کنترل کرده و حتی ترمز کنند. این خودرو می‌تواند فضای پارک مناسب را جست و جو کرده و به راننده اطلاع دهد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، جنرال موتورز که با همکاری هوندا سرگرم طراحی سیستمهای هیدروژنی است، به دنبال عرضه تجاری خودروهای خودران تا سال 2017 است.

هوندا و جنرال موتورز درصددند همکاری در تحقیقات و توسعه را گسترش داده و شامل فناوریهای خودران و زمینه‌های دیگر نمایند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: