کد خبر: ۵۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
بانک فرانسوی کردیت اگریکول با پرداخت جریمه 787 میلیون دلاری به مقامات آمریکا برای پایان دادن به اتهامات این بانک برای نقض تحریم‌های ایران موافقت کرد.
رویترز به نقل از منابع آگاه از جریمه 787 میلیون دلاری یک بانک فرانسوی از سوی آمریکا به علت نقض تحریم‌های ایران خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: بانک فرانسوی کردیت اگریکول با پرداخت جریمه 787 میلیون دلاری به مقامات آمریکا برای پایان دادن به اتهامات این بانک برای نقض تحریم‌های ایران موافقت کرد.

این بانک متهم شده است که از طریق سیستم مالی آمریکا به طور غیرقانونی به نقل و انتقال پول پرداخته و تحریم‌ها علیه ایران، سودان و دیگر کشورها را نقض کرده است.

این فرد افزود: این توافق احتمالا امروز سه شنبه اعلام خواهد شد.

به گفته یک منبع آگاه دیگر، مقامات آمریکایی موافقت کرده‌اند تا بانک کردیت اگریکول به توافقی برای متوقف کردن پیگرد قانونی دست یابند.

بر اساس این توافق، بانک‌ها برای یک بازه زمانی خاص نوعا برای مدت 3 سال، تحت نظارت گسترده قرار می‌گیرند و در صورتی که شرایط توافق را رعایت نکنند، اتهامات مجرمانه علیه آنها به جریان خواهد افتاد.

کردیت اگریکول آخرین مورد از بانک‌های خارجی است که تحقیقات در مورد نقض تحریم‌های آمریکا را حل و فصل می کند.از سال 2009 تاکنون ده‌ها بانک بین‌المللی که عمدتا اروپایی بودند، روز هم رفته 14 میلیارد دلار به آمریکا جریمه پرداخت کرده‌اند.

به نوشته رویترز، معمولا بانک‌ها اطلاعات در ارتباطات شبکه‌ای با آمریکا پاک می‌کنند از اینرو پرداخت‌های مرتبط با ایران و دیگر کشورهای تحت تحریم قابل ردیابی نیست.

منبع آگاه اول گفت: کردیت اگریکول به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان، میانمار و کوبا در سال‌های 2003 تا 2008 متهم است.

به گفته منابع آگاه، بانک یونی کردیت ایتالیا، سوشیت جنرال فرانسه، دویچه بانک آلمان نیز هنوز تحت تحقیقات مقام‌های آمریکایی هستند.

بانک بی ان پی پاریباس، بزرگ‌ترین بانک فرانسه سال گذشته جریمه تاریخی بیش از 8.9 میلیارد دلار را به آمریکا پرداخت کرد تا تحقیقات مربوط به نقض تحریم‌های واشنگتن را پایان دهد. همچنین از انجام تراکنش‌های دلاری به مدت یک سال محروم شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: