کد خبر: ۵۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
طالبی فرد در پاسخ به ذائقه ایرانیان برای خرید خودرو تاکید کرد: به طور اصولی و از دید روانشناسان اتاق یک خودرو برای سرنشینان، در یک بازه زمانی 2 ساله جذاب است و پس از آن از آن خودرو خسته می شوند. همین موضوع البته چراغ راه خودروسازان خارجی نیز شده است.
یک کارشناس خودرو اعتقاد دارد چنانچه خودروسازان داخلی می خواهند از رکود خارج شوند باید تنوع در محصولات خود را لحاظ کنند.

کامران طالبی فرد در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب گفت: سبد محصولات خودروسازان داخلی ضعیف است و تنوع ندارد و همین مساله موجب می شود دست خریدار برای انتخاب محصول «باز» نباشد.

وی در ادامه عنوان کرد: تقریبا تمام خودروسازان جهان هر 2 سال یکبار یک مدل جدید عرضه می کنند اما در کشور ما این کار انجام نمی شود چه آنجا که عمیقا اعتقاد داریم طراحان داخلی توانایی طراحی خودروهای کلاس جهانی را دارند.

این کارشناس بازار خودرو، در این خصوص به خودروی پژو پارس اشاره و توضیح داد: به طور مثال تولید این خودرو در کشور مربوط به 15 سال پیش است و از 15 سال گذشته جز طراحی ناچیز در داشبورد، کوچکترین تغییر و تحولی در این خودرو صورت نگرفته است در نتیجه خریدار با یک بودجه تعیین شده آزادی انتخاب ندارد.

طالبی فرد در پاسخ به ذائقه ایرانیان برای خرید خودرو تاکید کرد: به طور اصولی و از دید روانشناسان اتاق یک خودرو برای سرنشینان، در یک بازه زمانی 2 ساله جذاب است و پس از آن از آن خودرو خسته می شوند. همین موضوع البته چراغ راه خودروسازان خارجی نیز شده است.

این کارشناس خودرو اظهار کرد: قریب به اتفاق خودروسازان خارجی هر سال 2 مدل از یک محصول روانه بازار می کنند تا سلیقه مشتری را پایین نگه ندارند اتفاقی که به دلایل گوناگون در کشور ما اتفاق نمی افتد که شاید صرف هزینه زیاد برای طراحی یکی از این دلایل باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه مدل ها تا سالیان سال تغییر نمی کند، آپشن ها معمولا ثابت می ماند، قطعا در مسیر رکود در صنعت خودرو تاثیر گزار است و در این خصوص باید خودروسازان فکری اساسی کنند.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: