کد خبر: ۵۲۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - 20 October 2015
وی اضافه کرد : این بار باید با فناوری تولید کنیم و براساس فرایندها و فناوری های روز دنیا حرکت کنیم و نیازمند این تعامل هستیم.
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: اولویت ما این است که به تدریج براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی و ابلاغیه های مقام معظم رهبری، ریل اقتصاد کشور را از خام فروشی به سمت تولید و صادرات با ارزش افزوده بالاتر ببریم.

پدرام سلطانی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در قوانین اخیر مانند قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و اصلاح قانون مالیات های مستقیم هم این ریل گذاری در عمل انجام شده است و این اراده و رویکرد ما در تعامل با اقتصادهای توسعه یافته دنیا مانند اروپایی ها می تواند معنا پیدا کند.

وی اضافه کرد : این بار باید با فناوری تولید کنیم و براساس فرایندها و فناوری های روز دنیا حرکت کنیم و نیازمند این تعامل هستیم.

سلطانی گفت: این بار باید منابع عظیم زیرزمینی را با ارزش افزوده بالاتر و با احداث واحدهای پایین دستی که اشتغال نیز ایجاد می کند مورد استفاده قرار دهیم و با عبور از تنش های سیاسی و ورود به فضای جدید تعامل اقتصادی جهانی در این مسیر موفق شویم.

وی افزود: وضع اقتصاد شرکای تجاری ما در دوران تحریم مطلوب نیست ، نرخ رشد اقتصادی کشورهایی مانند چین، عراق، افغانستان کاهش یافته یا با ناآرامی هایی روبروست که از چالش های بازار صادرات محسوب می شود.

سلطانی اظهار داشت : باید بازارهای جدید یا کشورهایی را که به واسطه تحریم یا غفلت های خودمان کمتر تعامل داشته ایم توسعه دهیم و احیا کنیم.

نائب رئیس اتاق ایران گفت: اقتصاد ما از نظر موافقت نامه های تجاری دو و چند جانبه و در بحث ورود به سازمان تجارت جهانی با دنیا گره نخورده است و باید در فضایی رقابت کنیم که رقبای ما با تعرفه های کمتری صادرات خود را انجام می دهند.

سلطانی افزود: شاید توجه ما تاکنون به بازارهای صادراتی و سلیقه مشتریان در این بازارها مطلوب نبوده است که باید به امر و رسیدگی و توجه به این بازارها قوت دهیم.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: