کد خبر: ۵۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - 15 October 2015
وی افزود: سرطان معده بیشترین آمار سرطان دستگاه گوارش در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین بیماران مبتلا به سرطان به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس مرکز جامع کنترل سرطان با اشاره به اینکه سرطان معده بیشترین سرطان گوارش در کشور است، گفت: آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور بسیار بالا است.

به گزارش  فارس، محمد اسماعیل اکبری در دومین کنگره بین‌المللی سرطان دستگاه گوارش اظهار داشت: سرطان گوارش یک سرطان اجتماعی به شمار می‌رود و نگاه عمیقی برای پیشگیری و درمان این بیماری نیاز است.

وی افزود: سرطان معده بیشترین آمار سرطان دستگاه گوارش در کشور را به خود اختصاص داده و بیشترین بیماران مبتلا به سرطان به همین علت جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس مرکز جامع کنترل سرطان با اشاره به اینکه طی 20 سال گذشته انجام مراقبت‌های بهداشتی و درمانی سبب کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان شده اظهار داشت: 87 درصد مبتلایان به سرطان معده قبل از 5 سال اول ابتلا از این بیماری جان خود را از دست می‌دهند و بیش از 45 درصد مبتلایان به این بیماری طی 6 ماه نخست درگیری شدن با این سرطان فوت می‌شوند.

اکبری ادامه داد: هرم جمعیتی کشور به سمت سالمند شدن می‌رود و شیوع سرطان در سالمندان نیز بیشتر است. بنابر این احتمال افزایش سرطان در کشور طی سال‌های آینده وجود دارد و لازم است برنامه‌ریزی‌های مناسب در این زمینه انجام گیرد.

وی در رابطه با وضعیت سرطان مری در کشور گفت:‌‌ آمار ابتلا به این بیماری میان زنان و مردان چندان متفاوت نیست و در میزان مرگ ناشی از این بیماری نیز تقریباً آمار برابر دارد.

وی با اشاره به اینکه سرطان سومین عامل مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود،بیان داشت: سرطان سالانه 450 هزار سال عمر مردم ایران را کاهش می‌دهد.

اکبری تأکید کرد: نباید به سرطان تنها به عنوان یک بیماری نگاه کرد چرا که سرطان فراتر از یک بیماری بوده و از جنبه‌های مختلف باید به این مسئله توجه شود.

رئیس مرکز جامع کنترل سرطان خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره‌های سرطان بدون حمایت دولتی انجام می‌شود که با توجه به اهمیت این بیماری در کشور لازم است همکاری‌های بیشتر در این زمینه صورت بگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: