کد خبر: ۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۸ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 14 October 2015
مدیر روابط عمومی بورس تهران در پایان معاملات این هفته گفت : شاخص بورس امروز در پایان پنج روز کاری هفته به 61 هزار و 973 واحد رسید که نسبت به هفته گذشته 584 واحد معادل یک درصد رشد نشان می دهد.
حمید روح بخش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : این سرمایه گذاران اعلام کرده اند که ظرفیت زیادی در ایران برای سرمایه گذاری وجود دارد اما برای اقدام عملی باید تحریم ها برداشته شود.

وی گفت : هر چه به زمان برداشتن تحریم ها نزدیک تر می شویم ، سرمایه گذاران با وضع شفاف تری مواجه می شوند و می توانند بهتر درباره ورود به موضوع سرمایه گذاری در ایران تصمیم گیری نهایی کنند.

روح بخش درباره اینکه گفته می شود افزایش شاخص بورس در هفته جاری دستوری بوده است ، گفت :‌ کسی به ما دستور نمی دهد و این بازار است که شاخص ها را تعیین می کند.
روح بخش گفت :‌ در هفته گذشته  45 هزار خریدار در بازار فعال بودند که نشان دهنده تنوع خریداران و فروشندگان با سلایق مختلف است .

مدیر روابط عمومی بورس تهران گفت : این افراد تحلیل های  مختلفی نسبت به بازار و سرمایه دارند که منجر به خرید و فروش سهم شده است و الا باید یا همه خریدار می شدند یا همه فروشنده.

وی تصریح کرد : بازار سرمایه کار خود را بر اساس تحلیل های سهامداران و تقاضای آنان برای خرید و فروش انجام می دهد و  ما  دستوری بودن افزایش شاخص ها را قبول نداریم.

افزایش 584 واحدی شاخص بورس
مدیر روابط عمومی بورس تهران در پایان معاملات این هفته گفت : شاخص بورس امروز در پایان پنج روز کاری هفته به 61 هزار و 973 واحد رسید که نسبت به هفته گذشته  584 واحد معادل یک درصد رشد نشان می دهد.

حمید روح بخش گفت :‌ در این مدت 45 هزار خریدار در 144 هزار دفعه معامله خود را به ثبت رساندند که دفعات معاملات نسبت به هفته قبل 8 درصدافزایش نشان می دهد.
وی گفت :‌در این هفته دو میلیارد سهم به ارزش  4هزار میلیار ریال مبادله شد که ارزش معاملات این هفته نسبت به هفته گذشته 35 درصد افزایش نشان می دهد.

روح بخش اظهار داشت : محصولات شیمیایی  17 درصد  ، بانک ها   13 درصد و عرضه برق و گاز 12 درصد گردش مالی معاملات بورس این هفته را به خود اختصاص می دهد که شاخص ترین آنها در این هفته است.

وی گفت :  از 37 صنعت که در بورس تهران حضور دارند،  24 صنعت در هفته گذشته شاهد افزایش شاخص و11 صنعت شاهد کاهش شاخص بود.

وی با بیان اینکه در معاملات هفته گذشته تغییر مالکیت از سمت افراد حقیقی به سمت افراد حقوقی بود ، گفت : افراد حقیقی در هفته گذشته در  37 درصد معاملات خریدار و در  45 درصد فروشنده بودند  به این ترتیب  250 میلیارد ریال از مالکیت اشخاص حقیقی کاسته و به اشخاص حقوقی افزوده شد. 

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: