کد خبر: ۵۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - 14 October 2015
دکتر مجید صمصامی در حاشیه این همایش در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: از امروز تا 24 مهر، درمان گروهی و تیمی مبتلایان و تغییر نگاه از درمان فردی به این نوع درمان با حضور 100 استاد برجسته داخلی و خارجی بحث و بررسی می شود.
وی با اشتباه خواندن آنچه که به نام سونامی سرطان برای گسترش این بیماری رواج یافته است گفت: سونامی لحظه‌ای و حاد است و ناگهانی نیز تمام می شود، ولی سرطان را از الان می‌توان تا 20 سال آینده پیش‌بینی کرد، به طور مثال می‌توان متوجه شد که چه سرطان‌هایی در آینده افزایش می‌یابند.

این فوق تخصص جراحی سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: سالانه 140 نفر در 100 هزار جمعیت ایرانی دچار سرطان می‌شوند به صورتیکه هم اکنون 400 هزار بیمار سرطانی در ایران است و سالانه 90 هزار نفر نیز به این آمار افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد عامل رشد سرطان به دلیل افزایش امید به زندگی و سالمند شدن جمعیت کشور  است گفت:‌ 30 درصد مابقی مربوط به ریسک فاکتورهایی از جمله  شیوه زندگی، استعمال دخانیات، غذاهای پر کالری، چرب و پرنمک و کربوهیدرات‌ها و شکر است.

صمصامی با تاکید بر اینکه با ورزش و تغییر شیوه زندگی می‌توان از بروز سرطان پیشگیری کرد افزود: تحقیقات نشان می‌دهد، مصرف دوز پایین آسپرین به صورت منظم از 40 سالگی نیز می تواند در پیشگیری از بروز سرطان موثر باشد.

دبیر علمی دومین کنگره بین‌المللی سرطان دستگاه گوارش درباره شیوع سرطان در بین زنان و مردان ایرانی گفت: سرطان معده در آقایان و سرطان سینه در بانوان ایرانی شایع است و سرطان معده کشنده ترین سرطان بین مردان و زنان است. 

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani
برچسب ها: سیگار ، سرطان ، دخانیات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: