کد خبر: ۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - 13 October 2015
كارگاه آموزشي محصول جديد بانك سرمايه تحت عنوان «حساب سپرده سرمايه تحصيلي» با حضور مديرعامل و جمعي از مديران ارشد اين بانك، مسئولين آموزش و پرورش و 80 نفر از مديران منتخب مدارس كشور برگزار شد.
كارگاه آموزشي محصول جديد بانك سرمايه تحت عنوان «حساب سپرده سرمايه تحصيلي» با حضور مديرعامل و جمعي از مديران ارشد اين بانك، مسئولين آموزش و پرورش و 80 نفر از مديران منتخب مدارس كشور برگزار شد.
 
 در مراسم آغاز اين كارگاه يك روزه كه در محل باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد، خيراله بيرانوند، مديرعامل بانك سرمايه اظهار داشت: بانك سرمايه متعلق به فرهنگيان عزيز و فرهيخته بوده و سهامدار اصلي آن همين قشر گرانقدر و زحمت كش هستند. لذا ما در مجموعه مديريتي بانك اهداف بلند مدتي را براي خدمت به فرهنگيان عزيز ترسيم نموده ايم.
 
 وي در خصوص حساب سپرده سرمايه تحصيلي گفت: اين محصول با حمايت بانك سرمايه و هماهنگي معاونت محترم توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش عملياتي خواهد شد و اميدواريم در مدارس كشور مورد استقبال واقع شود.
 
 مديرعامل بانك سرمايه از هديه ويژه اين بانك به دانش آموزان شركت كننده در اين طرح خبر داد و افزود: بر اساس نظر آموزش و پرورش، سود مصوب مبلغ سپرده شده والدين نزد بانك سرمايه به عنوان كمك به مدارس منظور خواهد شد؛ اما بانك سرمايه براي مشاركت بيشتر دانش آموزان و اوليا در اين خدمت جديد، در نظر دارد علاوه بر آن مبلغي را متناسب با سپرده گذاري انجام شده به دانش آموزان اهدا نمايد.
 
 وي با تاكيد بر اهميت نقش معلمان و تعليم و تربيت در توسعه كشور افزود: مهمترين عامل رشد و توسعه هر كشور منابع انساني آن است. كشورهايي هستند كه علي رغم مساحت كمي كه دارند توانسته اند از نيروي انساني به خوبي استفاده كنند و در سطح جهاني خود را مطرح كنند. مصداق بارز اين كشورهاي موفق ژاپن و كره جنوبي است.
 
در ادامه نشست؛ حسن پورشاطري، معاون فناوري اطلاعات بانك سرمايه و نماينده مديرعامل در تفاهم نامه في مابين بانك سرمايه و وزارت آموزش و پرورش به تبيين اهداف تفاهم نامه پرداخت و طرح سپرده سرمايه تحصيلي را يكي از ده ها طرح و برنامه مورد توافق طرفين براي اجرايي نمودن تفاهم نامه دانست.
معاون فناوري اطلاعات بانك سرمايه در خصوص حساب سپرده سرمايه تحصيلي اظهار داشت: بانك سرمايه زيرساخت هاي فني و نرم افزاري براي اجراي اين طرح را آماده نموده و بر اساس نرخ سود مصوب بانك مركزي بالاترين ميزان سود را به اين سپرده ها اختصاص مي دهد.
 
سپس حسن نيك خواه، معاون سازمان و برنامه ريزي بانك سرمايه، به ذكر اهداف حساب سپرده سرمايه تحصيلي پرداخت و اظهار داشت: كمك به تامين مالي آتيه تحصيلي دانش آموزان، افزايش كيفيت فعاليت هاي آموزشي و پرورشي مدارس، افزايش سطح رضايتمندي اوليا از خدمات و فعاليت هاي ارائه شده توسط مدارس و ايجاد بستري مناسب براي بودجه ريزي عملياتي در مدارس و تامين مالي پايدار براي برنامه هاي كيفيت بخشي مدارس، چهار هدف اين حساب بشمار مي روند.
 
در ادامه، محمد سلماني علايي، سرپرست معاونت شعب و بازاريابي بانك سرمايه نيز، با اعلام شيوه افتتاح حساب سپرده سرمايه تحصيلي و با تشريح مراحل افتتاح حساب توسط ولي يا سرپرست دانش آموز، نسبت به نحوه واريز سود سپرده ها به حساب مورد نظر و نحوه تخصيص كمك هزينه تحصيلي به عنوان هديه ويژه بانك سرمايه به دانش آموزان توضيحاتي ارائه نمود.
 
علايي در بخش ديگري از سخنان خود به معرفي نمايندگان بانك در هر منطقه جهت ارائه خدمات و پاسخگويي به سوالات در مورد اين طرح پرداخت و در خصوص ساير طرح هاي بانك از جمله جشنواره مهر فرهنگيان، جشنواره دانش آموزي و اعلام زمان قرعه كشي اين جشنواره ها و انواع جوايز اعطايي از قبيل خودرو و كيسه 100 گرمي طلا و  همچنين پيرامون پرداخت تسهيلات مناسب خريد كالا و خودروي ساخت داخل كشور به فرهنگيان طبق شرايط اعلامي خبر داد.
 
گفتني است حساب سپرده سرمايه تحصيلي، توسط اولياي دانش آموزان افتتاح شده و به بانك عامل اين اجازه را مي دهد تا سود حاصل از حساب مذكور، به صورت ماهانه و در نهايت به حساب مدرسه محل تحصيل دانش آموزان واريز شود و به اين ترتيب، آن دسته از اولياي دانش آموزان كه حساب مذكور را افتتاح نموده باشند، از پرداخت هرگونه وجه و كمك نقدي به مدرسه تا پايان زمان حضور دانش آموز در مدرسه (به غير از حق بيمه و كتاب درسي) معاف خواهند بود.
 
شايان ذكر است حساب سپرده سرمايه تحصيلي ضمن تامين آتيه تحصيلي فرزندان ميهن اسلامي، استقلال مالي مدارس مجري طرح را نيز فراهم خواهد نمود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: