کد خبر: ۵۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - 10 October 2015
حمام سالار زنجان و کاروانسرای شاه عباسی کرج برای بهره برداری و مرمت از سوی صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی واگذار شد.
حمام سالارخان برای نخستین‌بار به منظور بهره برداری و مرمت به بخش خصوصی واگذار شده چون با توجه به ظرفیت این بنای تاریخی، این واگذاری می تواند نقش مهمی در احیای حمام سالارخان زنجان داشته باشد. این حمام به مدت ۵ سال واگذار شده و ۲۵۰ میلیون ریال نیز برای مرمت آن در نظر گرفته شده است. اجاره ماهیانه‌ای که برای آن در نظر گرفته اند نیز ۱۷ و نیم میلیون ریال بوده است. کانون جهانگذدی یک ماه فرصت بازسازی این حمام را دارد و در این مدت از پرداخت اجاره معاف است.

حمام سالار زنجان که در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع واقع شده، بنایی تاریخی و زیبا متعلق به دوره قاجاریه است که در جوار گنبد معروف الجایتو سومين بناي مرتفع عظيم آجري جهان در شهر تاریخی سلطانیه زنجان واقع شده و یکی از محور های اصلی جذب گردشگر به استان زنجان محسوب می شود.

کاروانسرای شاه عباسی کرح نیز به مدت ده سال به کانون جهانگردی و اتومبیلرانی سپرده شد. کاروانسرای شاه عباسی کرج متعلق به دوران صفويه و در زمان حکومت شاه سليمان صفوي، بين سال هاي ۱۰۷۸ تا ۱۱۰۹ هجري قمري به سبک چهار ايواني ساخته شده است .

رودخانه کرج، سد، کاخ و موزه سليمانيه، رودخانه هردو رود، رودخانه ولايت رود، رودخانه وارنگه رود، رودخانه ناريان رود، رودخانه گلين رود، رودخانه كفاب، رودخانه كردان، رودخانه ابهررود، چشمه وله - گچ سر، چشمه شاه دشت، چشمه گله گيله، درياچه سد اميركبير، پيست ديزين كرج، پيست اسكي روي چمن ديزين كرج، دره جاده چالوس (كرج)، تپه ازبکي، قلعه دختر شهرستانک، کاخ دره‌ کل گيله، بقعه امامزاده محمد(ع)، بقعه امامزاده طاهر (مهرشهر)، بقعه امامزاده حسن(ع)، بقعه امامزاده عبدالله (ع)، امامزاده حيدر(ع)، مسجد بلجرد , تکيه سپهسالار از جاذبه هاي تاريخي و طبيعي است که در کنار کاروانسراي شاه عباسي کرج قرار دارد.

کانال اختصاصی بانکداری ایرانی در تلگرام: https://telegram.me/bankdariirani

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: