کد خبر: ۵۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - 03 October 2015
آئين‌نامه ايجاد يا تعطيل شعبه يا باجه يا نمايندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور به منظور رفع ابهامات، ضعف‌ها و هماهنگی هرچه بيشتر مقررات مرتبط با يکديگر، بازنگری شد.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛ آئين‌نامه ايجاد يا تعطيل شعبه يا باجه يا نمايندگی مؤسسات اعتباری در داخل کشور به منظور رفع ابهامات، ضعف‌ها و هماهنگی هرچه بيشتر مقررات مرتبط با يکديگر، بازنگری شد.

 بانک مرکزی اعلام کرد: ايجاد يا تعطيل شعبه، باجه يا نمايندگي بانک‌ها در داخل يا خارج کشور، طبق آئین‌نامه‌اي است که به تصويب شوراي پول و اعتبار مي‌رسد که اولين نسخه آن پيش از پيروزي انقلاب اسلامي و در سال ۱۳۵۳ به تصويب این شوراي رسيد.

این آئين‌نامه در سال ۱۳۹۱، به دليل آنکه ديگر متناسب و همگون با تحولات و اقتضائات روز نبود، با رويکرد استفاده از زيرساخت‌ها و ظرفيت‌هاي بانکداري الکترونيکي و جايگزيني مجوز الکترونيکي با مجوزهاي کاغذي پيشين مورد بازنگري قرار گرفت و  به شبکه بانکي کشور ابلاغ شد.

این بازنگری در آئین‌نامه در پی برخي ایجاد ابهامات و کاستي‌ها در خصوص ويرايش دوم آئین‌نامه مزبور از جمله عدم تبيين شرايط و ساز و کار ايجاد يا تعطيلي دفاتر نمايندگي مؤسسات اعتباري در داخل کشور و همچنين تصويب دستورالعمل نحوه محاسبه نسبت خالص دارايي‌هاي ثابت مؤسسات اعتباري در ابتداي سال جاري توسط شوراي پول و اعتبار، اصلاح و بازنگري آئین‌نامه موصوف ضرورت يافت.

ويرايش جديد آئين‌نامه ايجاد يا تعطيل شعبه يا باجه يا نمايندگي مؤسسات اعتباري در داخل کشور در يکهزار و دويست و هفتمين جلسه مورخ ۱۳۹۴.۰۶.۳۱ شوراي پول و اعتبار به تصويب رسيد و طی نامه ۹۴/۱۸۷۲۵۳ مورخ ۱۳۹۴.۰۷.۰۹ به شبکه بانکی ابلاغ شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: