کد خبر: ۵۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - 27 September 2015
کارشناس اقتصادی مطرح کرد: دو موضوع انتظار برای عملی شدن توافقات هسته‌ای و جذابیت نرخ سود بانکی در حال حاضر باعث شد تا سرمایه گذاران تمایلی به ورود و ماندن در بازار نداشته باشند.
غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در خصوص واقعیت موجود در فضای بازار سرمایه بیان داشت: در حال حاضر واقعیت بازار سرمایه بیش از ادامه دار بودن روند منفی است و در برخی از گروه‌ها در بورس شاهد به نیم رسیدن ارزش سهم‌ها هستیم که این موضوع باعث خروج سهامداران از بازار برای پیشگیری از ضرر بیشتر است.

وی در این‌باره تصریح کرد: عملکرد بازار سرمایه از دی ماه سال 92 نشان از ادامه روند منفی و رخنه کردن چهره بی اعتمادی در معاملات بازار است که تا به به امروز نیز ادامه داشته و نمی توان پیش بینی درستی از بازار سرمایه برای آینده داشت.

طاهری با اشاره به اینکه بورس در انتظار اجرایی شدن جمع بندی مذاکرات است گفت: بازار در کوتاه مدت در انتظار اجرایی شدن مفاد جمع‌بندی است و شاید این موضوع بتواند تاحدودی از روند منفی بورس جلوگیری کرده و در نیمه دوم سال شاهد تاثیر این موضوعات و رشد بازار سرمایه باشیم.

کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: دو موضوع انتظار برای عملی شدن توافقات هسته‌ای و جذابیت نرخ سود بانکی در حال حاضر باعث شد تا سرمایه گذاران تمایلی به ورود و ماندن در بازار نداشته باشند و نسبت به بورس و معاملات آن بی اعتماد شوند.

وی در توضیح شرایط بانک‌ها برای جذب سرمایه گذران اظهار داشت: بانک‌ها با وجود بالا بودن نرخ سود و پایین بودن ریسک جایگاه ویژه‌ای برای جذب سرمایه گذاران دارند و با وجود ریسک‌های فراوان موجود در بازار سرمایه تمایلی برای ورود به آن وجود ندارد.

طاهری در پایان تاکید کرد: تا زمانیکه تمام بسترهای لازم در اقتصاد فراهم نشود و شاهد روانه شدن نقدینگی در بازار نباشیم انتظار ورود سرمایه گذاران خارجی به بازار سرمایه ایران نامعقول بوده و مسولین در حال حاضر باید تمام دغدغه خود را صرف بازگرداندن تعادل به بازار کنند. /باشگاه خبرنگارن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: