کد خبر: ۵۰۶۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - 20 September 2015
بانک توسعه صادرات ایران، به اتفاق اکثریت آرا به عضویت مجمع کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی درآمد.
در انتخابات اخیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، بانک توسعه صادرات با اکثریت آرا به عنوان اولین عضو تغییر یافته در بخش انفرادی به مدت سه سال انتخاب شد.

محسن بوالحسنی، نماینده بانک توسعه صادرات در کمیسیون شیوه و عملکرد فنون بانکداری بین‌المللی این کمیته توضیح‌داد: بانک توسعه صادرات در اکثریت ادوار به عنوان عضو انفرادی انتخاب شده که به رغم عدم حضور در این کمیته در دوسال گذشته در انتخابات اخیر بار دیگر به عضویت این کمیته نائل شد. این کمیته رابط بخش تجاری کشور با اتاق بازرگانی بین‌المللی است و خدماتی چون مرتبط‌سازی شرکت‌ها، تجار، بانک‌ها و بیمه‌ها را با این اتاق ارائه می‌دهد.

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در سال ۱۳۴۲ تأسیس شده که پس از انقلاب فعالیتش با چند سال وقفه روبرو شد، این کمیته در سال ۱۳۶۴ بنا به توصیه دولت و تلاش اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران فعالیت دوباره‌اش را آغاز کرد.

کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در حوزه فعالیت‌های آموزشی به تدریس مقررات تجارت بین‌الملل در زمینه بانکی، حمل و نقل و بیمه می‌پردازد و در انتشار جزوات و کتب در این زمینه فعال است.

اتاق بازرگانی بین‌المللی که مقر آن در پاریس است بیش از 90 سال سابقه دارد و در زمینه ترویج سرمایه‌گذاری و تجارت باز بین‌المللی، تدوین مقرراتUCP ، URDG و ضوابطی از این دست فعالیت می‌کند. همچنین بزرگترین داوری بین‌المللی تجارت را برعهده داشته و توصیه‌های سیاستی را در این حوزه به دولت‌ها، گروه‌ها و سازمان‌های غیردولتی مرتبط فرامنطقه‌ای ارائه می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: