کد خبر: ۵۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 17 September 2015
مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون به عنوان تنها نهادمالی حمایتی و توسعه‌ای بخش تعاون در حال حاضر به عنوان نیاز اصلی بخش تعاون و این بانک مطرح است‌.
محمدعلی سهمانی، مدیرعامل بانک توسعه تعاون در نشست مشترک با رئیسی، مدیرعامل اتحادیه زنبورداران و صندوق حمایت از زنبورداران کشور ضمن تشریح وضعیت و تفاوت بانک‌های توسعه‌ای و تجاری در کشور خاطرنشان کرد‌: بانک‌های توسعه‌ای به عنوان ابزار دولت در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای دولت در بخشی که متولی آن هستند مطرح است و منابع آن‌ها از طریق سرمایه‌های دولتی و منابع ارزان قیمت تامین می‌شود.

وی افزود: بانک‌های توسعه‎‌ای از طریق این منابع ارزان قیمت می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت و حمایتی جهت توسعه بخش خود پرداخت کنند.

سهمانی خاطرنشان کرد: بانک توسعه تعاون نیز با توجه به سیاست‌های دولت و جهت حمایت از بخش تعاون با سرمایه 500میلیارد تومان راه اندازی شده و در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و قیمت تمام شده پول برای حمایت از این بخش نیاز به حمایت‌های دولتی و افزایش سرمایه دارد تا خدمات و تسهیلات حمایتی مناسبی را جهت توسعه اشتغال و تولید کشور به تعاونی‌ها و اتحادیه‌ها پرداخت کند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به رسالت بانک توسعه تعاون در حمایت از بخش تعاون افزود: بانک توسعه تعاون با توجه به اساسنامه خود 70 درصد از تسهیلات خود را به بخش تعاون پرداخت می‌کند که در حال حاضر با این قیمت‌های تمام شده پول خدمات حمایتی نخواهد بود.
وی حمایت از تعاونی‌های کشاورزی را از جمله اولویت‌های بانک عنوان کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: