کد خبر: ۵۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - 17 September 2015
اخیرا از کارتابل اداری دولت در دفاتر پستی رونمایی شده و با این رونمایی، شبکه پستی رابط دولت و مردم شده است.
بزرگترین مزیت این پروژه، کاهش فساد اداری و برقراری ضابطه به جای رابطه در سازمان‌های دولتی است که از این طریق ارتباط مراجعین با کارمندان دستگاه‌های اجرایی کاهش خواهد یافت.

حسین مهری - مدیر عامل شرکت پست در این باره گفته است که اجرایی شدن دولت الکترونیک بدون پست، بی‌مفهوم است چراکه در بسیاری از کشورها که دولت الکترونیک استقرار یافته، امور اصلی به واسطه وجود زیرساخت‌های قوی و مطمئن به پست واگذار شده و خوشبختانه این روند در کشور ما نیز در حال شکل‌گیری است.

چگونگی کار این سامانه هم به این شکل است که هر شخص حقیقی و یا حقوقی که نیاز به طرح مسئله و یا مشکل خود با سازمان‌های دولتی دارد، می‌تواند با مراجعه به دفاتر پستی درخواست خود را در فرم مربوطه طرح و پس از ثبت در سامانه مربوطه، کد رهگیری دریافت کند که از طریق سیستم رهگیری مرسولات در سایت شرکت پست و یا نرم‌افزار موبایلی، روند بررسی درخواست خود را پیگیری کند.

بنا بر اعلام مسوولان، در حال حاضر، دو حوزه در شرکت پست که شامل منطقه 13 پستی و اداره پست خراسان رضوی است به صورت آزمایشی در حال اجرای این طرح می‌باشند که به زودی طرح مذکور در دفاتر پستی سراسر کشور به مرحله اجرا در خواهد آمد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: