کد خبر: ۵۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۴ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - 16 September 2015
در این جلسه عنوان شد که در حال حاضر دولت در تامین نقدینگی با مشکلاتی روبرو شده که لازم است با توجه بیشتر به اقتصاد ملی و رعایت الگوی مصرف در این زمینه به دولت کمک کرده تا از این رهگذر سخت نیز سربلند خارج شویم.
نشست هم‌اندیشی مدیران مناطق و مدیران ستادی با مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان، با محوریت بررسی عملکرد بانک در شش ماهه ابتدایی امسال‌ برگزار شد.

 عباس عسکرزاده مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان در ابتدای این نشست ضمن اشاره به اینکه امسال، سال بسیار مهمی برای کشور در حوزه اقتصادی است خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، وضعیت تازه‌ای با برداشته شدن تحریم‌ها به‌وجود آمده و امید تازه‌ای در میان مردم شکل گرفته، اما این نگرانی همچنان از سوی دولت نیز وجود دارد که رفع تحریم‌ها در کنار فرصت‌ها‌، آسیب‌های خودش را نیز به‌دنبال داشته باشد‌.

وی با اشاره به جلسه اخیر تعدادی از دولتمردان با مدیران عامل شبکه بانکی کشور گفت‌: در این جلسه عنوان شد که در حال حاضر دولت در تامین نقدینگی با مشکلاتی روبرو شده که لازم است با توجه بیشتر به اقتصاد ملی و رعایت الگوی مصرف در این زمینه به دولت کمک کرده تا از این رهگذر سخت نیز سربلند خارج شویم.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف تاسیس هر بنگاه اقتصادی سودآوری است و اگر غیر از این باشد اساس تشکیل این بنگاه اشتباه است، ما باید برای لحظه لحظه خود، هدف و برنامه مشخص برای اجرای آن هدف را داشته باشیم تا در قبال تعهد بانک به سهامداران، مشتریان و ذی‌نفعان، وفای به عهد کنیم.

عسکرزاده گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر شبکه بانکی کشور با آن مواجه است، اختلاف در میزان نقدینگی اعلام شده از سوی بانک مرکزی با میزان سپرده تعهد شده بانک‌ها است. یعنی اعطای سودهای واهی و بدون کارشناسی از سوی برخی بانک‌ها و موسسات اعتباری باعث ایجاد بی‌نظمی در نظام پولی و بانکی کشور شده است‌.

وی ادامه داد: در این شرایط ما نباید دنباله‌روی بانک‌های دیگر باشیم بلکه خودمان باید پیشرو باشیم. هنگامی‌ که پولی بدون برنامه و هدف تحصیل شود افسار گسیخته و نامتعارف هم خرج خواهد شد. در سایر کشورهای جهان منابعی که در بانک‌ها جمع‌آوری می‌شود، با توجه به ضرورت‌های آن کشور در حوزه صنعت، کشاورزی و ... الویت‌بندی می‌شود و برای صرف آن برنامه‌ریزی مدونی دارند، اما متاسفانه در کشور ما این چنین عمل نمی‌شود‌.

مدیرعامل بانک حکمت ایرانیان تصریح کرد‌: یکی دیگر از مصائبی که اکنون گریبان‌گیر شبکه بانکی شده و ما نیز باید مراقبت کنیم تا به این ورطه نیفتیم این است که بانک‌ها پس از معوق‌شدن تسهیلاتی که به مشتریان داده‌اند به سراغ راحت‌ترین و آخرین راه می‌روند، یعنی مصادره وثایق ملکی، در صورتی‌ که نباید فراموش کرد. تبدیل سرمایه‌های مولد به سرمایه‌های راکد اساسا اشتباه بزرگی در بانکداری امروز است و یک زنگ خطر بزرگ برای نظام بانکی کشور به حساب می‌آید‌.

عسکرزاده تاکید کرد: کار بانک تولید پول است نه نگهداری املاک مردم، بنابراین مدام باید پرونده‌های اعتباری از سوی مسئولان شعب پیگیری و معوقات مدیریت شود و تا زمان آخر رها نشود. البته خوشبختانه ما در حوزه مطالبات معوق عملکرد بسیار خوبی را از خود به ثبت رسانده‌ایم و لازم است این روند حفظ شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: