کد خبر: ۵۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - 14 September 2015
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری ٢٥ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران طی پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: "ابراهیم ایدنی" با تشریح عملکرد بندر شهید رجایی طی پنج ماهه نخست سال ٩٤ اظهار کرد: طی این مدت، در مجموع ٢٥ میلیون و ٣٦٧ هزار و ٤٤٣ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.
وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده در این بندر طی ٥ ماه اول سال جاری، ١٥میلیون و ٦٣٢ هزار و ١٨٨تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ٩ میلیون و ٧٣٥هزار و ٢٥٥ تن به مواد نفتی اختصاص دارد.

رشد ١١٥درصدی ترانزیت کالاهای نفتی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که عملیات مربوط به کالاهای نفتی در بندر نفتی خلیج فارس واقع در منطقه شرقی بندر شهید رجایی صورت می گیرد، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ٤٦٩ هزار و ٨٦٧ تن انواع فرآورده های نفتی از طریق این بندر به کشورهای مختلف ترانزیت شد که افزایش ١١٥ درصدی را در این زمینه شاهد بودیم.
ایدنی از واردات ٦٧٣ هزار و ٧٥٠ تن انواع فرآورده های نفتی از طریق بندر خلیج فارس به داخل کشور طی سال جاری خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کابوتاژ کالاهای نفتی صورت گرفته طی پنج ماه نخست سال جاری را ٦ میلیون و ١٨١هزار و ٨٣٠ تن اعلام کرد و گفت: طی این مدت، دو میلیون و ٤٠٤هزار و ٦٣٦ تن از این نوع کالا به خارج از کشور صادر شد که رشد یک درصدی داشته است.|

کاهش واردات غیر نفتی در پنج ماه گذشته
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اشاره به فعالیت های بندری مربوط به تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی طی پنج ماه نخست سال ٩٤ گفت: طی این مدت، چهار میلیون و ١٣٤هزار و ٢٣٩تن از چنین کالاهایی وارد بندر شهید رجایی شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ١٣درصدی را نشان می دهد.
ایدنی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترانشیپ بیش از ٥٢٥هزار تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، به ثبت رسید.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی پنج ماه اخیر، ترانزیت یک میلیون و ٧٦١هزار و ٩٩٨تن کالاهای غیرنفتی از طریق این بندر به انجام رسید.
وی حجم کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این مدت را ١٥٥هزار و ٦٥٤ تن با رشد ٢٧ درصدی عنوان کرد و افزود: طی این مدت، همچنین هشت میلیون و ٥١٠هزار و ٧٤٢ تن از این کالاها به خارج از کشور صادر شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی مدت یاد شده، تخلیه و بارگیری ٦٧٣ هزار و ٤٨١ TEU کانتینر در پیشرفته ترین بندر کانتینری کشور به انجام رسید.

میزبانی از ١٦٠٠ فروند کشتی
ایدنی در پایان از پهلوگیری یکهزار و ٦٠١ فروند انواع شناورهای بزرگ و کوچک در بندر شهید رجایی طی پنج ماه اول سال ٩٤ سخن به میان آورد و ادامه داد: از این میزان، یکهزار و ٢٣٠ فروند شناور بزرگ بالای یکهزار تن و ٣٧١ فروند شناور نیز زیر یکهزار تن وزن داشته است.
یادآور می شود، بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله ٢٣ کیلومتری غرب شهر بندرعباس واقع شده و با بهره مندی از ٤٠ پست اسکله و ٢٤٠٠ هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه حدود ٩٠ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی برخوردار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: