کد خبر: ۵۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - 17 November 2015
سامسونگ شرکت تکنولوژی چند ملیتی کره جنوبی است که در سال 1938 در شهر تائگو به دست بیونگ چول لی تاسیس شد.شرکت های تابع زیادی تحت کنترل سامسونگ فعالیت دارند که محصولات بیشتر آن ها با برند سامسونگ تولید می گردد. این کمپانی از بزرگترین کمپانی های تولید محصولات الکترونیکی در کره به شمار می رود.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ سامسونگ شرکت تکنولوژی چند ملیتی کره جنوبی است که در سال 1938 در شهر تائگو به دست بیونگ چول لی تاسیس شد. شرکت های تابع زیادی تحت کنترل سامسونگ فعالیت دارند که محصولات بیشتر آن ها با برند سامسونگ تولید می گردد. این کمپانی از بزرگترین کمپانی های تولید محصولات الکترونیکی در کره به شمار می رود. کلمه سامسونگ در زبان کره ای به معنای سه ستاره است که عدد سه نمادی از قدرت و بزرگی به حساب می آید.

در ابتدای تاسیس سامسونگ این شرکت در واقع یک صادر کننده محصولات غذایی بود. با گذشت سه دهه از تاسیس این شرکت، بخش های متفاوت تری به گروه سامسونگ افزوده شد از جمله بیمه عمر، تولید منسوجات و لوازم خانگی. ورود سامسونگ به بازار صنایع الکترونیکی از اواخر دهه 60 آغاز شد. پس از مرگ لی در سال 1987 کمپانی سامسونگ به چهار گروه دیگر تقسیم شد که از این میان گروه سامسونگ توانست از دهه 1990 به بعد فعالیت خود را جهانی سازد. حضور پر رنگ در صنایع الکترونیکی به ویژه گوشی های همراه هوشمند و تولیدات مشابه بخش مهمی از درآمد این کمپانی را تضمین کرده است.

با توجه به موارد گفته شده کمپانی سامسونگ تاثیر قابل توجهی بر توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و فرهنگی کره جنوبی داشته است. هم اکنون این کمپانی پس از کمپانی اینتل دومین شرکت بزرگ تولید کننده تراشه های حافظه است. در سال 1995 نیز نخستین صفحه نمایش کریستال مایع را تولید نمود. به دنبال موفقیت های حاصله در سال 2006 اس ال سی دی با همکاری دو کمپانی سامسونگ و سونی به تولید رسید.

هم اکنون کمپانی سامسونگ علاوه بر تولید لوازم خانگی مانند تلویزیون و یخچال، از برترین رقیبان کمپانی های سازنده گوشی های همراه به شمار می رود و در بازار داغ رقابتی گوشی های هوشمند حضوری موثر و بسیار پر رنگ دارد که این نکته از موفقیت های بیشمار کسب شده برای این کمپانی است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: