کد خبر: ۴۹۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - 08 September 2015
نشست مشترکی با حضور رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار و هانک کی هوانگ Hank (Ki Hwang) Hahm مدیرکل شرکت کپکو با محوریت ایجاد نیروگاه برق یک هزار مگاواتی در منطقه برگزار شد.
بانکداری ایرانی ـ سرویس گردشگری و مناطق آزاد: حامدعلی مبارکی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ضمن استقبال از حضور گروه کره ای شرکت کپکو در منطقه ابتدا جایگاه راهبردی استراتژیک و ظرفیت های اقتصادی، بازرگانی، ترانزیتی و گردشگری بندر چابهار را شرح داد و گفت: پس از توافق هسته ای امید، نشاط و شور و شوق بیشتری در سرمایه گذاران برای حضور در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه در چابهار به عنوان نقطه آغازین کشور پیدا شده است.

مبارکی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری برای توسعه سواحل مکران از گواتر تا جاسک، از اقدامات دولت تدبیر و امید در جنوب و جنوب شرق کشور از جمله شروع به کار پروژه راه آهن، توسعه اسکله ها، گاز رسانی، انتخاب منطقه آزاد چابهار به عنوان قطب سوم خودروسازی و قطب سوم پتروشیمی، سرمایه گذاری شرکت پتروچین پارس و فرودگاه بین المللی چابهار هم نام برد.

وی همچنین امکانات رفاهی، آموزشی و درمانی را نیز در منطقه آزاد برای تأمین نیازهای سرمایه گذاران و خانواده های آنان تضمین شده دانست و افزود: در صورت سرمایه گذاری متقاضیان به سرمایه گذاری، ما حمایت همه جانبه خود را اعلام می کنیم.

در این نشست هانک کی هاوانگ مدیرکل شرکت کپکو به معرفی شرکت کپکو و فعالیت های آن در کشورهای مختلف جهان پرداخته و از آمادگی خود را جهت سرمایه گذاری و راه اندازی نیروگاه 1000 مگاواتی به روش BOT در چابهار اعلام کرد.

کپکو شرکت برق کره ای است، که در زمینه تولید برق، توزیع برق و انتقال برق فعالیت می‌کند. شرکت کپکو بزرگترین شرکت برق کره ‌جنوبی محسوب می‌شود، که وظیفه تأمین 93 درصد از انرژی الکتریکی مورد نیاز این کشور را بر عهده دارد.

این شرکت همچنین فعالیت گسترده‌ای نیز در پروژه‌های توسعه نیروگاه‌های اتمی، نیروگاه‌های بادی و نیروگاه‌هایی با سوخت زغال سنگ در کشورهای مختلف جهان دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول، کره جنوبی قرار دارد و سهام آن در بازار بورس نیویورک و بورس کره معامله می‌شود. همچنین این شرکت سازنده نیروگاه هسته‌ای براکه در امارات متحده عربی است.

این شرکت هشت نیروگاه در کره راه اندازی کرده و 20 پروژه در کشورهای مختلف جهان در حال اجرا دارد و بزرگترین تولید کننده نیروگاه در کره و پنجمین شرکت تولید نیروگاه در جهان است. نیروگاه های گروه کپکو در چین، ویتنام، امارات متحده عربی، اردن، فیلیپین، عربستان سعودی، نیجریه، استرالیا و کانادا قرار دارد. 
برچسب ها: نیروگاه ، کره جنوبی ، کپکو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: