کد خبر: ۴۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - 03 September 2015
امیر محسن ضیایی در برنامه نگاه 2 شبکه دو سیما در تشریح اجزای اصلی نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر به فدراسیون جهانی صلیب و هلال احمر ، کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت ملی اشاره کرد و گفت: ایران از 92 سال پیش به این نهضت پیوسته که تا کنون با پیشرفت های صورت گرفته جزو 10 کشور برتر جهان و در برخی شاخه ها عضو پنج کشور برتر جهان است .
وی ادامه داد : مباحث مورد توجه  جمعیت هلال احمر ، بحث بلایای طبیعی است که به طور فزاینده جهان را دربر گرفته است ، پیشگیری و کاهش خطرپذیری ، مقابله و اقدامات بعد از وقوع حادثه ، بحث توسعه بشری ، بحث صلح و دوستی و بشر دوستی و آمادگی برای درمان مصدومین است .

ضیایی حفظ کرامت انسانی ، رفع بلایای بشری و حفظ زندگی جوامع بشری را وظیفه کلی جمعیت هلال احمر عنوان کردوگفت : استقلال از مشخصه های اصلی جمعیت هلال احمر است .
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت : ما یک سازمان  کاملاً بی طرف ، غیر سیاسی وبدون مرز هستیم  که  در حال حاضر با 8 هزار پرسنل در قالب 60 درصد ستادی و 40 درصد صف مشغول به فعالیتیم.

وی جمعیت هلال احمر رابه دو دسته جمعیت جوانان و جمعیت داوطلبان تقسیم کرد و گفت : در حال حاضر 650 هزار نفر در جمعیت جوانان  به صورت داوطلبانه عضو هستند .
وی گفت : جمعیت داوطلبان را افرادی تشکیل می دهند که میانگین سنی شان 29 سال به بالا است و مهمترین کاری که این جمعیت انجام می دهد ارتقای ظرفیت های اجتماعی است نه امدادونجات .

ضیایی در بیان مهمترین چالش های پیش روی جمعیت هلال احمر گفت : با اینکه سالانه حدود 700 میلیارد تومان  از منابع عمومی بودجه دریافت می کنیم که البته این میزان یک دوازدهم بودجه صداوسیماست اما هنوز کمبودهایی در زمینه بالگرد ، آمبولانس و تجهیزات پزشکی داریم که برای رفع این کاستی ها با مشارکت و همیاری دانشگاه امیر کبیر و صنعتی شریف به منظور تجهیز ربات های امدادگر اقداماتی صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه  در سال گذشته  این جمعیت حدود 4000 مورد بحران را پوشش داده است افزود : جمعیت هلال احمر با 500 پایگاه ثابت در کشور که در مواقع حساس به 1000 واحد افزایش می یابد  و حدود 17 بالگرد که نسبت به استانهای کشور بسیار کم است با راه اندازی بنیادی برای ارتقا دانش وتواناییهای اعضای جمعیت و استفاده از روشهای مبتنی بر  دانش بنیانی قصد  ارتقاء و تجهیز این سازمان را داریم .

ضیایی با بیان اینکه اساسنامه این جمعیت قانون مدنی کشور است گفت : اگر مردم بدانند که کمکهایشان  در جای درست مصرف و هزینه می شود بدون شک راغب می شوندکه با این سازمان بیشتر همکاری  کنند .

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت : در حوزه آموزش و تجهیزات هم اقداماتی از قبیل نهادهای متمرکز  و معاونت آموزش و پژوهش برای برگزاری دوره های تخصصی برای داوطلبان  در نظر گرفته شده و این سازمان  ظرفیت پذیرش تمام مردم ایران را برای آموزش و همکاریهای داوطلبانه و خودجوش داراست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: