کد خبر: ۴۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - 02 September 2015
کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول روز چهارشنبه اعلام کرد اقتصادهای آسیایی در شرایط نوسان ایجاد شده در بازارها ناشی از کندی رشد اقتصادی چین (دومین اقتصاد بزرگ جهان) موفق‌تر بوده‌اند.
مدیرکل صندوق بین المللی پول که در جاکارتا پایتخت اندونزی به سر می برد، گفت به رغم فشارهای خارجی و کندی فعالیت اقتصادی در آسیا، این منطقه از جهان (در مقایسه با دیگر اقتصادهای جهان) موفق‌تر بوده است و همچنان یک منبع کلیدی رشد اقتصادی جهان به شمار می رود.

سقوط ارزش سهام در بازارهای بورس این هفته به علت کندی رشد اقتصادی چین که موتور محرکه رشد اقتصادی جهان است ادامه یافت و فروش‌های گسترده را در بازارهای بورس از توکیو گرفته تا نیویورک و پاریس به دنبال داشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از جاکارتا، لاگارد که در کنفرانسی در جاکارتا که با همکاری مشترک صندوق بین المللی پول برگزار می شود، سخنرانی می کرد، گفت آشفتگی‌های اخیر «دستاوردهای فوق العاده» اقتصادهای آسیایی را برجسته کرد ضمن آنکه در مورد نوسانات بیشتر در آینده هشدار داد.

وی افزود: «اکنون اوضاع همچنان در حال تغییر است و ما همگی تأثیر ایجاد توازن و گذار چین به مدل اقتصادی بازنگری شده را احساس می کنیم».

وی خاطر نشان کرد: «آنچه که در هفته‌های اخیر گذشت نشان داد آسیا تا چه حد در مرکز اقتصاد جهان قرار دارد و آشفتگی در یک بازار آسیایی تا چه حد می تواند بر دیگر اقتصادهای جهان تأثیر بگذارد».

کندی روند رشد اقتصادی در اقتصادهای سطح اول مانند چین و ژاپن، کاهش قیمت مواد اولیه و چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا همچنان بر بازارهای آسیایی تأثیر می گذارد.
لاگارد دیروز نیز در جاکارتا گفته بود رشد اقتصادی جهان امسال احتمالا ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های قبلی خواهد بود.

کمتر از دو ماه پیش صندوق بین المللی پول پیش‌بینی خود را در مورد رشد اقتصادی جهان در سال 2015 کاهش داد و به سه و سه دهم درصد رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: