کد خبر: ۴۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - 30 August 2015
هر سال به ازای هر یک میلیون امریکایی حدود 30 نفر با سلاح گرم به قتل می رسند.
سوئیس در رده بعد از امریکا در رتبه دوم این فهرست قرار دارد.
در سوئیس از هر یک میلیون نفر هفت ممیز هفت نفر با سلاح گرم به قتل می رسند.

بر اساس این گزارش، طی دویست و سی و هشت روز در سال دو هزار و پانزده در امریکا، دویست و چهل و هشت مورد تیراندازی در این کشور روی داده است.
قتل شوک آور دو خبرنگار امریکایی در یک برنامه زنده تلویزیونی سبب شده است موضوع حمل سلاح گرم در آمریکا بار دیگر در کانون توجهات قرار گیرد.

امریکا در صدر فهرست مالکیت خصوصی سلاح در میان کشورهای توسعه یافته قرار دارد. 
این در حالی است که استرالیا -که شمار قتل با سلاح گرم در این کشور از سال هزار و نهصد و نود و شش به سبب سخت گیرانه ترکردن قوانین حمل سلاح بیش از نصف کاهش داشته است- از هر یک میلیون نفر تنها یک ممیز چهار نفر با سلاح گرم به قتل می رسند.
در حالی که حق حمل سلاح در اصلاحیه دوم قانون اساسی امریکا آمده است اما قوانین حمل سلاح در امریکا از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است.

از دهه هزار و نهصد و هشتاد، ایالت های امریکا به سوی تعدیل قوانین حمل اسلحه گام برداشتند.
اتحادیه ملی تفنگداران، میلیون ها دلار برای تلاش هایش در زمینه کمک به برداشته شدن محدودیت های حمل اسلحه از سال دو هزار و نه هزینه کرده است.
بر اساس قوانین فدرال، خرید حمل سلاح مستلزم بررسی پیشینه افراد است البته این موضوع تنها درباره فروش سلاح توسط فروشگاه های دارای مجور صدق می کند.
گروه های حامی کنترل فروش سلاح می گویند این موضوع سبب شده است پیشینه حدود چهل درصد از خریداران بررسی نشود.
مطالعات انجام شده نشان می دهد، هر چه شمار سلاح گرم در ایالتی بیشتر باشد میزان قتل با سلاح گرم نیز در آن ایالت بیشتر است.

بر اساس گزارش مرکز حقوقی جلوگیری از خشونت با سلاح گرم، از ده ایالتی که سخت گیرانه ترین قوانین را در زمینه سلاح گرم دارند، در هفت ایالت کمترین میزان قتل با اسلحه مشاهده می شود.
در سه ایالت -کالیفرنیا، فلوریدا و ایلی نویز- به علاوه منطقه کلمبیا حمل هر گونه سلاح گرم در ملاء عام ممنوع است. دیگر ایالت ها همانند نیویورک و ایلی نویز نیز حمل سلاح را در ملاء عام ممنوع کرده اند مگر تحت شرایط خاص از قبیل شکار در مناطق روستایی.
در میان ایالت هایی که قوانین سخت گیرانه حمل سلاح در آنها وجود ندارد، جورجیا اخیرا قانونی را تصویب کرد که اجازه حمل سلاح را در رستوران ها و کلیساها می دهد.

گزارش های منتشر شده در سال گذشته نشان می دهد، لوئیزیانا در زمینه قوانین حمل سلاح در رتبه آخر قرار دارد.
در این ایالت خرید سلاح مستلزم گرفتن مجوز نیست و نیازی نیست خریداران سلاح های خود را ثبت کنند و دلالان سلاح نیز نیازی نیست از دولت مجوز بگیرند.
پس از کشته شدن بیست کودک و شش بزرگسال در مدرسه ای ابتدایی در کنتیکت در سال دو هزار و دوازده، کنگره امریکا قانونی را به منظور سخت گیرانه تر کردن بررسی پیشینه خریداران سلاح و ممنوع شدن خرید برخی از سلاح های خاص ارائه کرد که هر دو با شکست مواجه شدند.
اما نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد، حمایت عمومی از بررسی پیشنیه خریداران سلاح افزایش یافته است به ویژه در زمینه عدم دسترسی افراد دارای بیماری روانی به سلاح گرم.
با این حال، بررسی های موسسه پیو در دسامبر سال گذشته برای نخستین بار نشان داد بیشتر امریکایی ها اعلام کردند حفظ حق حمل اسلحه مهم تر از اعمال کنترل در زمینه مالکیت سلاح است.
پنج ایالت امریکا قوانین مربوط به فروش بدون مجوز سلاح را سخت گیرانه تر کرده اند و بررسی پیشینه خریداران هر سلاحی لازم است.
شماری کمی از ایالت ها از جمله کنتیکت محدودیت ها را بر سلاح های به سبک ارتش را نیز افزایش داده اند. 
برچسب ها: آمریکا ، قتل ، سلاح گرم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: