کد خبر: ۴۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - 22 August 2015
نوتلا از جمله برند های تجاری مشهور در زمینه شکلات های فندقی است که اصالتا ایتالیایی بوده و توسط شرکت ایتالیایی فررو تولید می شود.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ نوتلا از جمله برند های تجاری مشهور در زمینه شکلات های فندقی است که اصالتا ایتالیایی بوده و توسط شرکت ایتالیایی فررو تولید می شود. این شکلات برای اولین بار در سال 1964 به بازار جهانی معرفی شد. فررو صاحب یک شیرینی پزی در منطقه ای بود که از نظر فندق بسیار پر بار به شمار می رفت، وی با بهره گیری از این پتانسیل قوی به تولید محصولات فندقی پرداخت و در سال 1951 نیز به تولید نمونه کرمی با نام سوپر کرم روی آورد. در نهایت این محصول به نوتلا تغییر نام یافت. 

 

به دنبال استقبال از این کرم های شکلاتی اولین بطری شکلات نوتلا در سال 1964 تولید شد. تولید این محصول موفقیتی شایان برای فررو به حساب آمد چنان که امروزه نیز محبوبیت بسیاری دارد حتی پنجم فوریه به نام روز جهانی نوتلا نام نهاده شد. ترکیبات اصلی نوتلا شکر، شکلات جامد، وانیل، فندق و شیر است و به عنوان کرم فندق شناخته می شود. نسخه قدیمی تری از نوتلا شامل 71.5 درصد فندق و 19.5 درصد شکلات بود اما به دنبال مالیاتی که بر دانه های شکلات بسته شد این دستور العمل با دستور العمل جدید تعویض شد. برای تهیه شکلات نوتلا نیز دانه های شکلات کنده شده از درخت را برای خشک شدن به مدت 10 روز نگه داری می کنند سپس آن را با پودر شکلات مخلوط و عصاره به دست آمده را برای جدا سازی روغن شکلات در فرآیند هایی به کار می گیرند که در نهایت این روغن برای تهیه محصولات دیگری استفاده خواهد شد.

در ایالات متحده فررو به خاطر تبلیغات دورغین خود درباره ی خواص مغذی و سودمند نوتلا مورد پیگرد قانونی قرار گرفت که در نهایت ملزم به پرداخت جریمه و تغییر تبلیغات این محصول شد. اما با وجود خلا به وجود آمده در اعتبار شرکت، این کمپانی به زودی شهرت خود را باز یافت چرا که مزه ی محبوب شکلات های نوتلا هر خریداری را به استفاده مجدد از آن ترغیب خواهد نمود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: