کد خبر: ۴۸۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - 15 August 2015
امروزه برند کریستین دیور یکی از برترین های دنیا محسوب می شود و با تولید پوشاک مد روز و همینطور محصولات دیگری همچون لوازم آرایشی با کیفیت بالا به یکی از برند های قدرتمند تبدیل شده است.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ کریستین دیور یک طراح مد فرانسوی متولد سال 1905 بود. بیشتر شهرت وی به پایه گذاری خانه های مد برتر دنیا باز می گردد. کریستین در گرانویل، از شهر های ساحلی سواحل نرماندی فرانسه به دنیا آمد. پدر او یک تولید کننده کود بود و کریستین که دومین فرزند خانواده بود در شرایطی مرفه زندگی می کرد. خانواده وی بسیار علاقه مند بودند تا کریستین در قالب یک دیپلمات به تحصیل آکادمیک بپردازد اما این دیور جوان بیش از این به هنر گرایش داشت و در صدد بود تا به نحوی در حیطه ی هنر وارد شود. برای کسب درآمد به فروش طراحی های مد خود جلوی در منزلش به مبلغ تنها 10 سنت پرداخت. به دنبال این اشتیاق دیور در سال 1928 تحصیل را رها کرد و برای بازگشایی یک گالری هنری از پدرش کمک گرفت. وی همچنین برای برند های مطرح به طراحی پرداخت و با کسب تجربه از این همکاری ها سر انجام در هشتم دسامبر 1946 خانه ی مد خود را افتتاح نمود.


پس از بازگشایی خانه مد کریستین دیور و جهانی شدن این برند، خط تولید های مختلفی از جمله لباس های مردانه و زنانه و همینطور لوازم آرایش و عطر شروع به کار کردند. کیفیت بالای محصولات تولید شده و طراحی های خاص دیور سبب شد تا روز به روز محبوبیت این برند بیشتر شود. با وجود همه ی موفقیت های کسب شده کریستین در 23 اکتبر 1957 زمانی که برای تعطیلات به ایتالیا مسافرت کرده بود در اثر حمله ی قلبی در گذشت.

امروزه برند کریستین دیور یکی از برترین های دنیا محسوب می شود و با تولید پوشاک مد روز و همینطور محصولات دیگری همچون لوازم آرایشی با کیفیت بالا به یکی از برند های قدرتمند تبدیل شده است. نکته جالب توجه این است که با وجود حضور تنها یک دهه کریستین دیور در طراحی های برند خود و سپس مرگ زودرس و ناگوار او، تاثیری که وی بر دنیای مد و طراحی گذاشت بسیار فراتر از این حضور کوتاه ده ساله است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: