کد خبر: ۴۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
با توجه به آغاز تدوین برنامه ششم توسعه، اتاق بازرگانی می‌تواند در تدوین این برنامه با ارائه نظرات خود به ۳ شورایی که در کار تدوین این برنامه حضور دارند و مسئولیت آنها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است، حضور داشته باشند و بخش خصوصی می‌تواند از این فرصت استفاده کنند.
در مجموع ۱۸ شورا برای نگارش برنامه ششم توسعه در زیرمجموعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی شکل‌گرفته و بخش‌خصوصی نیز با توجه به تعامل خوبی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد می‌تواند در ارائه نظرات خود برای تدوین برنامه ششم توسعه به این شوراها حضور فعالی داشته باشد.

۸ سرفصل کلی برای تدوین برنامه ششم توسعه مشخص شده که تهیه مقاصد صادراتی و تعیین موانع فنی و غیرفنی و رفع آنها ازجمله این سر فصل‌هاست و بخش‌خصوصی می‌تواند در این موارد همکاری‌های قابل‌توجهی داشته باشد تا نقش این بخش و مشارکت آنها در تدوین این برنامه و در نهایت بهره‌برداری از آن افزایش یابد.

ما از مشارکت بخش‌خصوصی برای تدوین این برنامه استقبال می‌کنیم و امیدواریم آنها نیز در این زمینه با سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری مناسبی داشته باشند.

تمام این موارد در کمیسیون تسهیل تجارت و توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران مطرح شد و به نظر می‌رسد بخش‌خصوصی نیز به دنبال معرفی کارشناسانی خبره در این زمینه برای تاثیرگذاری بر روند تدوین برنامه ششم و استفاده از این فرصت است که امیدواریم هر چه زودتر شاهد نتایج عملی آن باشیم چراکه ما تا پایان آذرماه برای جمع‌بندی سیاست‌های تجاری برای برنامه ششم توسعه فرصت داریم و کل برنامه باید قبل از اسفندماه امسال به مجلس ارائه شود.

ولی‌الله افخمی راد - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: