کد خبر: ۴۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 06 August 2015
اطلاعات رسمی که روز پنجشنبه در استرالیا منتشر شد، نشان می دهد نرخ بیکاری در این کشور در ماه ژوئیه به رغم ایجاد دهها هزار فرصت شغلی جدید، به 6.3 درصد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، میزان بیکاری در استرالیا در یک سال گذشته به بالاترین حد خود در حدود یک دهه گذشته رسیده ولی رشد حقوق ها، ضعیف بوده و سرمایه گذاری تجاری خارج از بخش معدن همچنان ضعیف است.

میزان نیروی کار نیز افزایش یافت به طوری که نرخ مشارکت -- که نسبت افراد بالغ شاغل یا جویای کار را اندازه گیری می کند -- از 64.8 درصد در ماه ژوئن به 65.1 درصد افزایش یافت.

اداره آمار استرالیا اعلام کرد در مجموع 38 هزار و 500 فرصت شغلی ماه گذشته ایجاد شد به طوری که حدود 12 هزار و 400 شغل افزوده شده به اقتصاد، تمام وقت و 26 هزار و 100 شغل نیز پاره وقت بود.

پس از انتشار این اطلاعات، ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا اندکی کاهش یافت.
نرخ بیکاری در استرالیا آخرین بار در ماه ژانویه امسال و در ماه اکتبر سال 2014 و پیش از آن در ماه سپتامبر سال 2002 به 6.3 درصد رسید.

بن جارمن اقتصاددان ارشد جی پی مورگن در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «کل ماجرا اینجا این است که اگر شما به 12 ماه گذشته نگاه کنید، ما چندین بار به (نرخ) بیکاری 6.3 درصد رسیده ایم».
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: