کد خبر: ۴۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 26 July 2015
کانورس یک کمپانی کفش سازی آمریکایی است که محصولات ابتدایی آن با تولید پوشاک ورزشی آغاز گردید. این کمپانی از سال 1908 تاسیس شد و در سال 2003 به ارزش 305 میلیون دلار توسط شرکت نایک خریداری شد و هم اکنون از زیر مجموعه های این شرکت به شمار می رود.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(برند)؛ کانورس یک کمپانی کفش سازی آمریکایی است که محصولات ابتدایی آن با تولید پوشاک ورزشی آغاز گردید. این کمپانی از سال 1908 تاسیس شد و در سال 2003 به ارزش 305 میلیون دلار توسط شرکت نایک خریداری شد و هم اکنون از زیر مجموعه های این شرکت به شمار می رود. کفش های کمپانی کانورس تحت عنوان آل استار از مشخصه های محسوس همچون علامت ستاره، خط منظم دور تا دور، نوک گرد و صاف برخوردار است که آن را در میان تمامی مارک های دیگر از ظاهری ویژه برخوردار ساخته است. علاوه بر کفش کمپانی کانورس به تولید و فروش محصولات دیگر نیز در 160 کشور دنیا و بالغ بر 75 فروشگاه خصوصی خود در آمریکا می پردازد.

این کمپانی نخستین بار به دست مارکوس میلز کانورس که خود از مدیران قابل احترام در زمینه تولیدات کفش بود، در مالدن، ماساچوست در سال 1908 راه اندازی شد. تا سال 1910 کانورس به تولید روزانه کفش های مختلف اشتغال داشت تا این که از سال 1915 به بعد کمپانی کانورس شروع به تولید کفش های ورزشی تنیس نمود که موفقیتی بزرگ برای این شرکت به حساب می آمد. اما نقطه عطف اصلی و مهم کمپانی زمانی فرا رسید که در سال 1917 از کفش های آل استار ویژه بسکتبال رو نمایی شد.

زمانی که ایالات متحده وارد دوران جنگ جهانی دوم در سال 1941 شد، کمپانی کانورس تولیدات خود را به کفش ها و لباس های مختلف برای ارتش تغییر داد. درایت های این کمپانی و تلاش های آن برای اجرای یک طراحی خاص و کامل به زودی سبب شد تا این برند به عنوان یکی از مهم ترین کفش های اسپرت در جهان به حساب بیاید. اما با ورود برند های دیگر قدرتمندی نظیر نایک و آدیداس و پوما و یک دهه بعد با ظهور ریباک که طراحی های جدیدی را به دنیای مجحصولات اسپرت وارد کردند، کانورس نقطه قدرت خود را به عنوان کفش رسمی بسکتبال از دست داد، عنوانی که سال های بسیاری آن را در چنگ داشت. مشکلات به وجو آمده منجر شد تا نوامبر 2012 کانورس به کلی از حیطه رقابتی کفش های بسکتبال حذف شود. رکود های به وجود آمده منجر شد تا کمپانی مجبور به فروش کانورس به شرکت نایک در نهم ژوئن 2003 شود.


امروزه بسیاری از چهره های مشهور دنیای هنر به استفاده از کفش های آل استار به ویژه با لباس های رسمی علاقه مند شده اند و حتی در مراسم رسمی هم استفاده شده است. اگرچه کمپانی مجبور به فروش شد اما هم اکنون نیز که در مالکیت نایک است سابقه ی درخشان خود را در کارنامه اش حفظ نموده است.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: