کد خبر: ۴۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۳۱ تير ۱۳۹۴ - 22 July 2015
رفع تحریم های بانکی ایران می تواند کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور کند. فرصت های بین المللی و جذب منابع مالی خارجی برای بانک های ایرانی مغتنم است و کوشش بانک ها در این راستا می بایست هر چه زودتر آغاز شود.
  بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه ؛  رفع تحریم ها. این عبارت امروز توجه بسیاری از اهالی اقتصاد را به خود مشغول کرده است. 

با توافق هسته ای میان ایران و کشورهای 1 + 5 در وین و پس از آن تصویب قطعنامه رفع تحریم ها در شورای امنیت سازمان ملل، ایران وارد دوره تازه ای از تعاملات بین المللی شده است. 

در این میان رفع تحریم های بانکی ایران می تواند کمک شایان توجهی به اقتصاد کشور کند. فرصت های بین المللی و جذب منابع مالی خارجی برای بانک های ایرانی مغتنم است و کوشش بانک ها در این راستا می بایست هر چه زودتر آغاز شود. 

مسلما در دوران پسا تحریم در عرصه بین المللی کسانی برنده اند که پیش از تحریم ها برای این دوران برنامه ریزی کرده و خود را مهیای آینده ای پر بارتر کرده اند. 

با آغاز شمارش معکوس رفع تحریم‌های بانکی و وعده‌ رئیس کل بانک مرکزی در آغاز عملیات سوئیفت در ایران، بانکداران ایرانی خود را برای استفاده از فرصت‌های بین المللی و جذب منابع مالی خارجی آماده می‌کنند.

در این میان بانک صادرات یکی از بانک هایی است که در میان سایر بانک های ایرانی فعالیت های موثری در تاسیس شعبات مختلف در کشورهای جهان داشته است. 

ظرفیت های نهفته این بانک در دوران تحریم ها زمانی نمایان می شود که پس از لغو تحریم ها شرایط بین المللی این بانک از سایر بانک ها به واسطه آمادگی برای رویارویی با موج جدید تعاملات پولی و بانکی و سرمایه گذاری های بین المللی فراهم تر است.

ابن بانک به واسطه یدک کشیدن عنوان "بزرگترین بانک خصوصی و بورسی کشور"، در شرایط فعلی بیش از نیمی شعبات بانک های ایرانی در خارج از کشور را در اختیار خود قرار داده است. 
بانک صادرات در حال حاضر 22 شعبه و 4 بانک مستقل در کشورهای لبنان، یونان، فرانسه، آلمان، انگلستان، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بحرین، افغانستان، ترکمنستان و ازبکستان دارد.  

این تعداد شعبه و قابلیت های بیشمار این بانک در عرصه بانکداری الکترونیک، گشایش اعتبار اسنادی، مشارکت در پروژه های سرمایه گذاری، اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی که به قصد سرمایه گذاری به ایران خواهند آمد می تواند به رشد و تعالی فعالیت های این بانک کمک کند. 

از طرفی مشتریان و فعالان اقتصادی داخلی که با بانک صادرات همکاری می کنند نیز در این دوران می کوشند بازارهای جدید پیش رو را شناسایی و برای رقابت با همتایان خارجی روی کمک های این بانک حساب کنند که در اینجا نقش بانک صادرات در ایجاد موازنه میان سرمایه گذاران، مشارکت کنندگان و سهامداران بیش از پیش نمایان شود. 

هم چنین در دوران پسا تحریم بانک صادرات می تواند در بخش تولید و صنعت با گرفتن دست تولیدکنندگان و صنعتگران  به بالا بردن ظرفیت های تولید ملی در اقتصاد کشور کمک کند.    

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: