کد خبر: ۴۷۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 10 July 2015
در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در ایامی که تعلق به مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) دارد؛ شاهد حادثه مولمه و غیرقابل پیش بینی انفجار در کارخانه ذوب آهن اصفهان بودیم.با کمال تاسف و تاثر سه نفر از کارگران مخلص و خداجوی عرصه تولید در این حادثه فاجعه بار جان به جان آفرین تسلیم کردند و شش تن نیز با سوختگی و جراحت مواجه شدند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به دنبال وقوع حادثه در شرکت ذوب آهن اصفهان با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز همدردی با خانواده کشته شدگان و آرزوی شفای عاجل برای مجروحان بر آمادگی این سازمان برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه تاکید کرد.

اعلام آمادگی سازمان تامین اجتماعی برای ارائه خدمات درمانی به مصدومان شرکت ذوب آهن
به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از سازمان تامین اجتماعی، در این اطلاعیه که از سوی سیدتقی نوربخش صادر شده آمده است:

در روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان و در ایامی که تعلق به مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) دارد؛ شاهد حادثه مولمه و غیرقابل پیش بینی انفجار در کارخانه ذوب آهن اصفهان بودیم.با کمال تاسف و تاثر سه نفر از کارگران مخلص و خداجوی عرصه تولید در این حادثه فاجعه بار جان به جان آفرین تسلیم کردند و شش تن نیز با سوختگی و جراحت مواجه شدند.

این اطلاعیه می افزاید: سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی خدمتگزار به قشر عزیز و مخلص کارگر؛ این حادثه را به محضر خانواده معزز این سه کارگر مرحوم و قاطبه کارگران عزیز و مدیریت کارخانه ذوب آهن اصفهان، این تلاشگران عرصه تولید تسلیت عرض می نماید.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: سازمان تأمین اجتماعی ضمن همدلی و همدردی مجدد با خانواده درگذشتگان، تمام تلاش خود را در جهت بهبود و سلامت مجروحان این حادثه مبذول خواهد داشت و در این شب عزیز که شب تنفیذ مقدرات امت اسلامی و سومین شب قدر می باشد، برای درگذشتگان آمرزش واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نماید.

** عیادت معاون سازمان تامین اجتماعی از مجروحان حادثه 

طبق این گزارش ، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی به نمایندگی از مدیرعامل این سازمان برای عیادت از مجروحان و انجام اقدامات لازم برای رفع مشکلات و بهبود خدمت رسانی به حادثه دیدگان شرکت ذوب آهن، به اصفهان رفته است.

عبدالرحمن تاج الدین همراه با مدیران تامین اجتماعی استان اصفهان از مصدومان این حادثه عیادت کرده و در جریان روند درمان آنان و خدمات ارائه شده به آنها قرار گرفت.

وی ضمن طلب مغفرت برای درگذشتگان و شفای عاجل برای مصدومان این حادثه بر لزوم پیگیری کامل و خدمت رسانی مطلوب به وضعیت مصدومان و خانواده درگذشتگان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، 3 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان انتقال یافتند و 3 نفر دیگر که دچار مصدومیت جزیی شده بودند نیز در بیمارستان فولادشهر مورد مداوا قرار گرفته اند. روح الله حاج حیدری، عباس حیدری هراتی و محمدکاظم طالبی کشته شدگان این حادثه هستند. اکبر خداپرست با 70 درصد سوختگی، مجید بابایی درچه و غلامعلی خاشعی هر یک با 40 درصد سوختگی نیز مصدومان این حادثه هستند.

منصور شریفی و احمد رضا مرادی دو مصدوم دیگر این حادثه نیز پس از اعزام به بیمارستان فولادشهر مورد مداوا قرارگرفته و مرخص شدند. حسین ادیبی، دیگر کارگر مصدوم این حادثه نیز در همین بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و وضعیت او رضایت بخش اعلام شده است.

به گزارش ایرنا، ساعات چهار بامداد امروز سه کارگر شرکت ذوب آهن اصفهان در پی حادثه انفجار کانورتور شرکت ذوب آهن اصفهان جان باختند و 6 کارگر دیگر هم در این حادثه دچار مصدومیت شدند. بر پایه اعلام روابط عمومی این شرکت علت انفجار تاکنون نامشخص و در دست بررسی کارشناسان است. 

روابط عمومی ذوب آهن اصفهان همچنین در اطلاعیه ای حادثه انفجار در کنورتور شماره 2 این کارخانه را نادر و کم سابقه ارزیابی و جان باختن سه کارگر و مصدومیت 6 کارگر دیگر را نیز تایید کرده است. 

به نوشته این روابط عمومی ، ذوب آهن هم اکنون فعالیت عادی خود را از سرگرفته و خللی در خط تولید بخش فولاد سازی بوجود نیامده است. 

ذوب آهن اصفهان که حدود نیم قرن ازآغاز فعالیت آن می گذرد بزرگترین تولید کننده مقاطع فولادی ساختمانی در ایران است. 

پس از این حادثه ناگوار، وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی در پیام تسلیتی به جامعه تولید وکار ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگران متوفی در حادثه ناشی از کار شرکت ذوب آهن اصفهان دستور رسیدگی به موضوع را صادرکرد. 

علی ربیعی همچنین معاون روابط کار این وزارتخانه را مامور بررسی علت بروز حادثه کرد و هیاتی را به سرپرستی معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار ورفاه اجتماعی وبازرسان کار به استان اصفهان اعزام کرد. 

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی معاون روابط کار خود را مکلف کرد ظرف مدت سه روز دلایل بروز حادثه را به وی گزارش کند. 

ربیعی همچنین رییس سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد تا امکانات درمانی لازم را در مراکز درمانی استان ودر صورت لزوم خارج از استان برای مصدومان فراهم سازد . همچنین مدیرکل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی استان اصفهان نیز مکلف شد تا با مراجعه به خانواده درگذشتگان و مصدومان اقدامات لازم را بعمل آورد . 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: