کد خبر: ۴۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۴ - 07 July 2015
وی افزود: حمایت های بانک مهر اقتصاد از طرح های اقتصاد مقاومتی شایسته تقدیر است لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حمایت و پشتیبانی همه نهادها، سازمان‌ها و بانک‌ها از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.
 مدیر کل شعب بانک مهر اقتصاد استان چهارمحال و بختیاری با استاندار دیدار و تبادل نظر کرد.

قاسم سلیمانی دشتکی – استاندار چهارمحال و بختیاری - در این دیدار اظهار کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابتدا از بخش‌های مختلف بسیج آغاز شد و در حال حاضر باید اقدامات لازم در راستای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن اهداف این سند راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: حمایت های بانک مهر اقتصاد از طرح های اقتصاد مقاومتی شایسته تقدیر است لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب زمینه حمایت و پشتیبانی همه نهادها، سازمان‌ها و بانک‌ها از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را فراهم کنیم.

سلیمانی با بیان اینکه دولت باید با واگذاری امور به بخش خصوصی از تصدی‌گری خارج و نقش نظارتی خود را اعمال کند، بیان داشت: در این راستا بخش خصوصی نیز باید به تعهدات خود عمل کند ولی برخی بانک‌های خصوصی تعهدات خود را اجرا نمی‌کنند و تسهیلاتی گران مردم پرداخت می‌کنند.

وی خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم را اقدامی ارزشمند از سوی بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و افزود: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت مجموعه مهر به آحاد جامعه و بخش تولید و صنعت، اثر مثبتی بر سایر بانک ها دارد و می تواند مشوق آن ها در این موضوع باشد.

شهاب زارعی – مدیر کل شعب استان – نیز در ادامه گفت: بانک مهر اقتصاد 10 درصد بازار پولی چهارمحال و بختیاری را در اختیار دارد و از این حیث در بین تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی حائز رتبه چهارم است.

زارعی توسعه بانکداری الکترونیکی را ضروری دانست و اظهار کرد: باتوجه به شرایط حال حاضر اقتصاد کشور، باید از شیوه های سنتی خارج و به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنیم که این مهم با سرعت قابل توجهی در بانک مهر اقتصاد در حال انجام است.

وی بانکداری بدون ربا را یکی از اولویت های اصلی بانک مهر اقتصاد عنوان کرد و افزود: موضوع پیاده سازی بانکداری بدون ربا از چند سال گذشته در کانون توجه جدی بانک قرار داشته و ساختارها و الزامات لازم در این زمینه طراحی شده به نحوی که در حال حاضر تمامی قراردادهای این بانک به تایید کمیته شرعی رسیده است.

مدیرکل شعب چهارمحال و بختیاری با تشریح اقدامات بانک مهر اقتصاد در زمینه بانکداری بدون ربا و ارائه تسهیلات تکلیفی گفت: در سال گذشته در دو حوزه قرض‌الحسنه و عقود مبادله‌ای حدود 20 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف مسکن، درمان، تحصیل و ازدواج به بسیجیان پرداخت شده است.

زارعی با بیان اینکه در سال 1393 بالغ بر 21 میلیارد ریال تسهیلات به شهرک‌های صنعتی استان ارائه شده است، ادامه داد: نگاه ما در حوزه مصرف منابع منطقه‌ای است یعنی منابع باید در همین استان هزینه شود و چنانچه مازاد بر آن نیاز بود از مرکز تامین می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: